Pong - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Pong - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Pong

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

14 December 2006 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zo. Effe zitte. Afgelopen zondag een erg gezellige bbq gehad bij TomTom. Maandag de laatste dingetjes ingepakt en door pap en mam naar Dusseldorf gebracht. Eerst natuurlijk Len opgehaald, die net terugkwam van gluhwein proeven op de kerstmarkt in Remunj. Uitgezwaaid door Joyce, Frauke en Nikki. (p.s. J en F; niet meer steeds mijn jas verstoppen als ik met jullie op stap ben ja ! ;)). Leuke Airbus, schoongemaakt door onze Zweedse vriend Matte. In elke stoel zat een schermpje met o.a. spelletjes zoals het geweldige pong, oftewel tv tennis, van atari uit ongeveer 1977 schat ik, in elk geval had ome Joep van de beugelclub het toen al als ik ging logeren. Ik won met 10-2 !! Yes !! Het is maar 5.45 uur vliegen helaas. Dus van slapen komt nix. Onuitgeslapen staan we dan opeens in Dubai. Het hostel wat we gereserveerd hadden, blijkt in een afgelegen stadsdeel te liggen. Dus maar met een zwarte, zwarte taxichauffeur naar centrum gegaan. Druk op de snelweg, dus meer een langzaamweg. Aangezien het Dubai Filmfestivalweek is, International Shoppingweek en een groot Horseracing Event, zijn de meeste goedkope hotels vol. Wij belanden in oud-Deira, wat nog authentiek Dubai is, want de rest is allemaal splinternieuw. Eerst een paar uur geslapen tot middag. Daarna dit stadsdeel verkend. 5 uur gelopen langs de Dubai Creek, die Deira en Bur Dubai deelt. De beek is geweldig. Allemaal houten boten en bootjes. Hier liggen nog echte houten vrachtboten, die met de handen geleden worden door Indiërs, kartonnen dozen i.p.v. Maersk containers, geweldig om te zien. Helaas opent de krant met :"December rain, heaviest rainfall in 11 years". Kutweer dus. Zelfs de woestijn is gedeeltelijk overstroomd. In onze wijk zitten weinig blanken. Het zijn wel allemaal buitenlanders, maar dan uit Pakistan, Bangladesh, India en die landen. Je ziet geen politie, geen zwervers, geen bedelaars, weinig rommel, je wordt niet lastig gevallen door verkopers, 1x nee zeggen is genoeg. Dubai is safe, ook 's nachts. In de vooravond weer even gedut. Daarna de 5 nightclubs in ons hotel uitgecheckt. Dat is even raar. Bijna elk hotel zit vol met Arabic, Bengali, South Indian en African nightclubs. Nightclubs hebben in elk lands wel een andere betekenis; vergelijk die van London maar met die van Amsterdam. De Arabic, Bengali en South Indian nightclubs zijn schitterend. Je wordt verwelkomt door iemand die je de hand schut. Er staan allemaal tafeltjes voor 2 personen, voor mannen wel te verstaan. Er is een podium met 5 tot 10 traditioneel gekleede Arabische dames die om de beurt op een Bollywood liedje beschaafd dansen. Echt super. De eerste avond had ik echt het gevoel alsof ik in een Arabische film zat, geweldig. Zo te zien heeft het niets met naakt en prostitutie te maken, ze krijgen wel geld en briefjes toegeworpen, die ze moeten inleveren bij de baas. De muziek is sjiek. Draai ik thuis ook wel eens. Soms lijkt het ook wel op katte(n?)gejank. De meiden kunnen alle liedjes mee-playbacken. We krijgen ook een bordje groenvoer, met worteltjes, wat Len tot een "mmmmmm" beweegt. Elk een broek gekocht voor 5 euro of zoiets. De XL is een Arabische XL, dus vooral ik heb XXXXL nodig, die alsnog blijkt te klein te zijn haha. De dag erna om 09.00 met de free shuttle bus naar Jumeirah beach. Van daar uit met lokale bus naar de Palm-Jumeirah. Helaas kun je daar niet op komen. Wel leuk visitors centre, waar we een dvd van het immense project krijgen, welk mede door Nederlandsers wordt uitgebaggerd. Er komen in totaal 3 van die palmen in het water, en 1 wereldkaart. Ziet echt kei ruig uit, absurd ook. Ze gaan dus allemaal eilandjes uitbaggeren in de Perziche golf, en van bovenaf ziet dat eruit als de wereldkaart. Ze willen hier de nummer 1 toeristische bestemming gaan maken, en dat gaat hun nog lukken ook. Nu staat alles nog in de steigers, maar over een jaar op 5 is het hier super. Ze hebben hier allemaal thema-wijken; internetcity, mediacity, sportscity etcetera. Ook voetbalstadions, paardracetracks, kamelenracetracks, golfbanen, formule 1 circuit, alles is er nieuw gemaakt. Er zijn vele mini havens in aanmaak voor speedboten. We hebben wel al smoglongen, keel en ogen/lenzen helaas. De Emirates shoppingmall is immens groot. Indoor skibanen zijn er ook. Zou me nix verbazen als hier over een 10 of 20 jaar een WK voetbal of Olympische speln wordt gehouden. Gisteren ook de Burj Al Arab gezien; Het enigste 5 sterren deluxe hotel op aarde. Sjiek ! Alleen mochten we niet naar binnen. De stad ligt ver verspreidt; meerdere skylines, en nieuwe skylines in aanbouw. We wilden een uitzicht vanaf een hotel dak, maar dat was nergens; toen maar een securityguard omgekocht en een werkelijk schitterend uitzicht gehad over het hele gebied, ook een nieuwe palm was al te zien, erg gaaf !! Je kunt hier overal lekker van de straat eten. Internetcafé's zijn er weinig, en ook geen Ierse pubs of zo. Gisteravond eindelijk een normale bar/disco gevonden, de African Garage. Het interieus bestond o.a. uit 4 oude auto's, zonder dak, waarin ze een zithoek hadden geaakt, erg gaaf en relaxed. De voornamelijk Ethiopische schonen bieden zich hier wel aan. Als wij aangeven dat wij absoluut niet gaan betalen voor hun "business", zijn ze niet vrolijk, maar blijven aardig. In Dubai kun je dus moeilijk in contact komen met lokale schonen, zonder dat ze in de "business" zitten, begrijp ik. Nou, jammer dan. Nu zitten wij hier wel in een aparte buurt volgens mij. We zien nooit blanken. Terwijl in Dubai gigantisch veel blanken werken, dus die zullen wel ergens anders zitten. De afstanden zijn echter te groot om die te gaan zoeken. De nightclubs gaan om 03.00 dicht, en de dames gaan dan allemaal gewoon door de voordeur van het hotel naar huis, zonder met iemand te praten. Het heeft ook geen zin om eerder dan 03.00 te gaan slapen, want keiharde muziek van 5 nightclubs dreunt vrij hard door het gebouw heen. Ik zie dat mijn fantasy football aanvallers er allemaal naast stonden, dus dat maakt Kirkland helaas ook niet goed Stan. Congrats to Hothouses. Maar wij hebben het geweldig naar onze zin hier. We hebben nog lang niet alles gezien, maar over een jaar of 10 kom ik hier zeker eens terug als alles klaar is. Vanmiddag wilden we een safari gaa doen, met een 4WD crossen in de woestijn, maar gezien de "December rain" en het prijskaartje, doen we dat toch maar niet. Len zegt:"ik kan ook met oos Edwin met de jeep rond het baggergaat gaan scheuren". In ons hotel is bovendien ook een 24-uurs bar, die ook om 03.00 sluit overigens. Daar zitten dan van die Arabiërs in zo'n wit gewaad, met hoofddoek en soms zonnebril, echt zo'n foute Ralph Inbar-look, daarbij staat dan de portier van het hotel met een kerstjas en muts, en het rode interieur met kerstslingers en Arabische muziek, maakt het alles tot een hilarische foute avond. Vandaag hebben we uitgeslapen. Morgen naar Nairobi in Kenia.

  • 14 December 2006 - 11:17

    Henri Joosten:

    lijkt me gaaf wat jullie daar meemaken , wens jullie nog veel bekijks en een geweldige vakantie
    Greetz Henri

  • 14 December 2006 - 12:09

    Roel:

    Dennis, heb je tip opgevolgd van een tijdje terug in TT, dus zie hier, ik volg je belevingen weer ;-)

    Enjoy!

  • 14 December 2006 - 12:33

    Chantal Knippels:

    Hee Dennis,
    Ben je me helaas net voor met je tripje naar Dubai! Ik ga volgende week,heb de mazzel met KLM vrindin mee te kunnen vliegen naar Dubai. Gaan we ff kerstinkopen doen. Veel plezier met de rest van je reis, ik zal helaas nog ff moeten wachten om weer op pad te gaan.
    Grt, Chantal.

  • 14 December 2006 - 12:40

    Joyce:

    Ha jullie,

    Je jas verstoppen? Je maakt het jezelf gewoon zo moeilijk. Daar hoeven wij nix voor te doen. Fijn om te horen dat je Len groenvoer geeft. Blijft hij gezond. Wist wel dat ik je kon vertrouwen.
    Ik ben nu al jaloers op jullie. Al een eiland voor mij gekocht???
    Heel veel plezier in jullie volgende land.
    Ik drink nog een gluhwein op jullie.
    Zeg maar tegen Len dat hij niet meer zo'n lieve kerstkaarten moet schrijven. ik had mijn mascara op mijn kin hangen.

    Joyce

  • 14 December 2006 - 15:29

    Stan:

    Klinkt (leest) goed wat er allemaal te doen is.Als jij van die mooie verhalen blijft schrijven zorg ik dat in de tussentijd mijn voorsprong niet al te groot wordt.

  • 15 December 2006 - 21:23

    Bär:

    Wat voor soorten vlees hadden jullie tijdens die BBQ bij TomTom. Hadden ze de sauzen in de flessen gelaten, of hadden ze het in tupperware-kommetjes gedaan? Of hadden ze helemaal geen sauzen? Tis altijd lastig als het in zo"n tuperware-kommetje zit en je moet het openmaken, gegarandeerd dat je iets op je tralenka-broek morst. Mits je morst en mits je een tralenka-broek draagt.Hadden ze ook vis? Vis op vuur! Eigenlijk raar. Als vis zijnde dan. Altijd in het water geweest, en dan ineens op vuur. Kots die vis dan uit op Heytsense aerd, dan heeft ie alle elementen gehad. Tja, BBQ bij TomTom. Zal toch ongetwijfeld het hoogtepunt zijn geweest van dit jaar. En het jaar is nog niet eens voorbij. Ben je trouwens met de fiets naar de BBQ gegaan? Met de fiets naar een BBQ. Eigenlijk raar. Voor de fiets dan. Naar een BBQ gaan, en niets te eten krijgen.
    Tip voor Joyce: koop kerstkaart-bestendige mascara.

    Bär.

  • 17 December 2006 - 16:17

    Edwin En Anke:

    He Schoone Broer!!!
    Geniet van de "ontdek een stukje wereld in 9 weken", we volgen jullie verhalen.
    Veel plezier, groetjes!

  • 19 December 2006 - 15:20

    Len (medepassagier):

    Hey(tse); sjeet op met sjrieve van det nuuj bericht hiej neave mich! Dan kin ich det kontrolere en wiejer goan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2023

Indonesie

03 Juli 2022

Zwitserland

02 Oktober 2021

Valencia

02 Oktober 2021

Lille

18 September 2020

Ameland
Dennis
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 199388

Voorgaande reizen:

11 December 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: