Heythuysen 3 is herbstmeister !! Hakuna Matata ! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Heythuysen 3 is herbstmeister !! Hakuna Matata ! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Heythuysen 3 is herbstmeister !! Hakuna Matata !

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

19 December 2006 | Tanzania, Arusha

Goot Kigge !! Compliments to the cock !! Nou. Internet met telefoonijn en uitvallende stroom, very fannie. Maar ja, we hebben wel Tanzania bereikt. Donderdag in Dubai in ons hotel nog aan de bar gezeten met 2 Bahrain-ers, laten we ze A en B noemen. A was sociaal en geïnteresseerd, B was knoerzaat. Leuk gesprek met A. A raakt mijn schouder aan, en verontschuldigt zich opeens voor het aanraken, ik zeg spontaan:"don't worry, I'm not a muslim". Nou, bleek B een moslim te zijn. Werd erg pissig, om nix. A moest B tegenhouden. Simpele. Vrijdag naar Nairobi gevlogen, weer Pong gespeeld natuurlijk. Weer met zwarte, zwarte taxichauffer de stad in. Leuk hotelletje middenin centrum van Nairobbery. Vrijdagavond zijn we op aanraden van ooze Jean naar Carnivore restaurant gegaan. stukken van grote spiezen vlees worden door diverse obers unlimited op je bord afgesneden, geweldig lekker. Het kameelvlees kreeg ik niet doorgekauwd. Krokodil en weet ik wat allemaal, waren erg lekker. Het is bovendien een sjieke uitgaansgelegenheid vor de upper class van Nairobi. Je hebt zeg maar 3 groepen vrouwen. De getrouwden, die niet in de kroeg komen; de vrouwen "in tha business" waar je ook geen zin in hebt; en de Carnivore vrouwen die nix met een tourst willen omdat dat slecht is voor hun imago. Geen eer te behalen dus. De volgende 3 dagen zijn we naar Masai Mara Nationale Park gegaan na flink te hebben gebargained. Masai Mara en Serengeti in Tanzania is 1 geheel, alleen heet het Keniaanse gedeelte dus Masai Mara vanwege de Masai mensen en de Mara rivier. De Masais leven erg primitief, met speren, maar ook met gsm's raar genoeg. De Masai vrouwen mogen niet mee de kroeg in, dat is "not done". Hetheeft veel geregend de laatste tijd,dus wordt de safari een soort modder rally in een dierenrijk. Gelukkig hebben wij een prima driver. Anderen niet. Wij moeten hun steeds eruit trekken, wat weer tijd kost, en ergernis. Als ik de SVB-ontspanningsweek had meegemaakt, wasik er misschien rustigonder gebleven, maar die heb ik net gemist (die haal ik wel in in de eerste week van terugkomst ;)). De uitgestrekte heuvelachtige groene vlakte is geweldig. De vele diersoorten maken het echt een lust voor het oog. De leeuwenkoning, Simba in het Swahili, is indrukwekkend, zeker vanaf een paar meter. We hebben een mini-busje, waarvan het dak omhoog gaat, erg handig. Groepjes leeuwen, olianten, giraffen, zebra's, diverse rendieren, gnoe's en een geweldig luipaard liggend op een boomtak, zijn eerste lettergreep eer aandoend. Echt mega ruig. Ook een cheetah (nee niet de aap van Tarzan) gezien die een groep impala's aan het besluipen was, maar dat duurde telang helaas. We doen de safari met een in het Noorse Stavanger wonend gemoedeljk leuk Belgisch koppel. Als we op de laatste avond in ons tentenkamp teruggaan naar onze tent, zijn hun backpacks gestolen. Enorm balen natuurlijk, wij ook. De Masai Mara's stropen de bossen af, en de opengesneden backpacks worden binnenstebuitengehaald teruggevonden. Er is niets weg. Of dit nu oranized-crime was, zullen we nooit weten. De Kenianen accepteren poligamie; 5 vrouwen zijn toegestaan. Als wij vertellen dat wanneer wij een tweede vrouw wille, wij eerst moeten scheiden van de eerste wordt daar hard om gelachen. Je vraagt je natuurlijk wel af of het zin heeft om veel geld naar AIDS fondsen te sturen als hun seeds met 5 verschilende vrouwen poppen. Er zijn ook vele kuddes schaapjes en geitjes waarvan de kinderherdertjes vaak net met hun hoofdje boven de kudde uitkomen, erg schattig om die kids te zien. Ik heb nog weinig mensen zien werken hier. In plaats van naar een commerciele MasaiMara Village te gaan, herinner ik me een "Last End Pub" in en dorpje. Daarheen gelopen. Kei gaaf. Daar een biertje gedronen met Le, Geert en de locals. Het is 's middags, ze zijn al aardig dronken, en geslagen wordt er ook; tijd om we te gaan. De wegen zijn een hobbeldebobbel-hel. Dat we denken daterin afrika niet veelte eten is, komt misschie omdat de vele toeristen alles voorgezet krijgen echt veel te veel voer gehad de afgeloen dagen. Len heeft trouwens ook een www.lencoenen.waarbenjij.nu maar hij sms-t liever geloof ik. Ook www.fransboerjan.waarbenjij.nu bestaat vor hun Argentijnse avoturen. Gaat dat zien. Vanmorgen richtingTanzania vertrokken met Bobby shuttle Bus. Het ertrek loopt vertraging op, omdat een Keniaan beweert dat zijn doos met een laptop niet meer op het dak an de bus ligt. Later blijkt dat hij die zelf ergens verstopt had, om te proberen de buscompany een poot uit te kunnen trekken. Net als n Honduras en Nicaragua ook hier naar www.viaviacafe.com geweest, en de komende 2 dagen met www.roots-of-africa.com/ naar de Ngorongoro Crater. Van de Big Five (leeuw, luipaard, olifant, neushoorn, buffel) hebben we de neushoorn nog niet gezien helaas. Mijn fototoestel is geweldig, iedereen is jaloers op mijn 33x zoom die echt geweldig werkt. Goed uitgekozen bij kieskeurig.nl dus. Nog 5 minuut 20 heb ik over van de 2 uur internetten, toetsenbord werkt ook voor een meter. Hier aten we het even bij. Het is nog steeds geweldig mooi allemaal. Hetis nu 19.54 zometee gaan we weer slapen, reizen is vermoeiend, vakantie niet ;). Groeten uit de rimboe.

• 19 December 2006 - 17:02

Umu (masai):

And we have internet as well

• 19 December 2006 - 17:48

R.:

Great Story again :D

• 19 December 2006 - 20:25

Crime:

Hi,
    Inderdaad geen wonder dat er hongersnood is aldaar zeker als er meer van die Brouwers types op bezoek komen, geen stuk vlees dat veilig is. Have fun.
    PS zwarte taxi daar ook 5 euro ;-)

• 20 December 2006 - 20:22

Joyce:

Dennis; ik lig nog steeds helemaal dubbel om je schrijfwijze. Gedraag jullie. Niet houwe daar!

• 21 December 2006 - 21:43

Nikki:

Erg leuke verhalen. Lees ze met veel plezier. Voorrralll doorrrgaaan!

Enjoy!!

• 22 December 2006 - 12:20

Mam:

Dennis ik zou maar zo snel mogelijk terug komen, er is nl. een pakket voor jou afgegeven van de SVB, en dat is echt de moeite waard!!
    groetjes........

• 23 December 2006 - 11:58

T:

Kinne ze dao in Afrika auch krismes? Woe geisse nao de kirk?

eun

• 23 December 2006 - 21:16

Marcel:

He mannen,

Vandaag een grote piratenavond in cafe De Sport in Kelpen. De krant heeft er zelfs aandacht voor. Geer van Sjraa en Sjra van Verstappe prijken verkleed als piraat in de gezet.

"Oh studio Sangrila, die amateur, Sangrila". Goede tijden van weleer ha ha. Datzelfde geldt voor het lezen van jullie avonturen. Have fun. En dink d'r aan.'Murge vreug den geuft ut breudtjes.'

• 24 December 2006 - 15:52

Melanie:

Hi Dennisje,
    leuk weer om te lezen allemaal. Keep up the good work!! ik wens je fijne Kerstdagen..
    enjoy have fun, cheers en cheerio, big hug Mel

• 24 December 2006 - 16:12

Marcel Vd Heuvel:

hi fooks
    fijne kerstdagen en ein good begin van het noowe joar

• 26 December 2006 - 14:32

Glenn:

wil het allemaal niet weten wat jullie mee maken heb ik het godnondepie toch zitten lezen!ben stik jaloers
    Mzzl

• 26 December 2006 - 14:39

Frans En Maurice:

goed bezig jong, snap alleen niet waarom dit mailtje in mijn spam binnenkomt...maarja, zoek ik later wel uit. gan nu mijn eigen site ff bijwerken. regards f en m

• 28 December 2006 - 19:54

Hamid:

he dennis
    wie is t met dich??
    do moaks veul met.
    volgende keer goan ich met uch met,veul plezier en kom gauw en gezond truk.namens de vrouw en de kids