Alpen, Monaco, Ligurië, Dolomieten - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Alpen, Monaco, Ligurië, Dolomieten - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Alpen, Monaco, Ligurië, Dolomieten

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

25 Mei 2019 | Monaco, Monaco

Van 11 tm 24 mei met de Mini Countryman met Epke achterin naar Vezelay gereden in de Morvan, gedeelte van Bourgogne, en startpunt van Santiago de Compostella. Daarna naar Bourg d'Oisans, start van de Alpe d'Huez. Op e-wielrenner in ondersteuning 1 in ruim anderhalf uur naar boven gereden op een prachtige zonnige dag. Schitterende ervaring, en hoog op mijn bucketlist. Lastig om finishlijn te vinden. Wielrenshirt gekocht. Daarna via Napoleonsroute over spannende colletjes naar de cote d"azur gereden en in Saint Tropez overnacht. Oude gedeelte is wel leuk. Daarna richting Monaco, onderweg overnacht in het Middeleeuwse Éze. Mooi oud stadje op bergje met prachtig uitzicht. In Monaco rondgewandeld rond palijs en over Formule 1 circuit gelopen en gereden. Mooie haven. Vervelend om weg te komen met auto. Daarna rond Genua (ingestorte brug) ook niet leuk autorijden, en de tolpoort werkte ergens niet, wat veel gestress opleverde. Eenbaansweg door tunnel naar Maneglia, daarin werkt navigatie niet, konden daardoor hotel niet vinden, was IN de tunnel een afslag. Zware dag. Heel mooi dorpje met mooi zeezicht en leuke restaurants. Het weer is in mei in Italië dit jaar matig. Op Corsica zelfs sneeuw. Overstromingen in Beieren. Storm op Garda meer. Met trein Cinque Terre dorpje Vernazzo bezocht, in de regen, tegelijk met een cruiseschip-tourgroep. Mooi dorpje maar we moesten daar snel weg. Zwart gereden in trein naar Sestri Levanto, schilderachtig dorpje aan strand. Naar Garda meer door stromende regen. Prachtig dorpje op het meer genaamd Sirmione, en mooi hotel Marconi. Helaas bewolkt en mistig. Daarna naar Bolzano / Bozen in Süd Tirol. Normaal schijnt in deze streek 300 dagen per jaar de zon, maar nu niet. Wel mooie oude stad tussen de bijna onzichtbare bergen, Dolomieten. Hier museum van Ötzi bezocht, heel leuk om hem eens te zien. Daarna naar dorpje bij Bodensee, en nog een dagje Altstadt Heidelberg. We zouden eigenlijk na Bolzano richting Slovenië rijden, maar de weersvoorspellingen waren daar niet zo goed, dus dat zagen we niet zitten. In plaats van 3 dus 2 weken gebleven. Was ook lang genoeg achteraf. Meer dan 3000 km gereden, maar 1 bekeuring. Veel mooie dingen gezien en lekker gegeten.