Zwitserland - Reisverslag uit Spiez, Zwitserland van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Zwitserland - Reisverslag uit Spiez, Zwitserland van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Zwitserland

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

03 Juli 2022 | Zwitserland, Spiez

Hehe, eindelijk weer eens een roadtripje kunnen maken. Bij de foto's staat méér info, voor de geïnteresseerden.

Eerst een tussenstop in het Schwarzwald --> Gengenbach(50 geworden!), daarna Zwitserland --> Thunsee --> onze basis is in Aeschi bei Spiez nabij de Jungfrau Region.

Een prachtige "Railaway" treinrit naar Schynige Platte gemaakt. Duur ritje, maar zeer de moeite!

De hoge watervallen van Lauterbrunnen. Een dagje naar het mooie Thun. Ook skidorp Wengen bezocht, maar dat kon ons niet zo bekoren.

Een WAAN-ZINNIGE dag naar de Schilthorn top, via 5 gondels, ooit werd daar een 007 film opgenomen. Echt zéér, zéér, zéér mooi daar.

Een deel naar beneden gelopen vanuit Mürren naar Gimmelwald, superlatieven schieten tekort.

Daarna verder naar Lago Maggiore en Lago di Lugano. Onze basis is een locale osteria in Gambarogno. Lugano, Morcote, Locarno en Ascona bezocht, allemaal mooie plaatsen. En met Epke heerlijk in de meren gezwommen.

Daarna aan de Vierwaldstättersee naar Weggis geweest. Ook een prachtige locatie. Alleen stond er een kerkje achter onze kamer, en de kerkklokken gingen elk kwartier (!!) 6x, en op het uur ook nog eens het aantal uren erbovenop, pffff.........

Als laatste gestopt in wederom het Schwarzwald, in de mooie studentenstad Freiburg, waar een prachtige gotische kathedraal een mooi plein versierd. Toevallig is het Freiburg Weinfest daar.........vervelend........;) .

Al met al een heel avontuur, veel mooie omgevingen ontdekt samen met onze dappere vriend Epke. Eten was wel duur, en apart, want paarden entrecote en ook ezel staan op de menukaart. De wijn was helaas ook erg duur. Bier viel wel mee. Hotels erg duur. Trein en gondelkaartjes erg duur. De Schilthorn regio was echt de highlight !