Out of Africa - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Out of Africa - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Out of Africa

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

15 Februari 2007 | Nederland, Amsterdam

Even wat gegeten bij fastfoodketen Wimpie ! (Haelense eigenaar?) Daarna gezwommen en van de laatste zon genoten voordat we huiswaarts keren. Len had wat (restjes)vlees meegebracht van downtown voor onze afscheidsbarbeque. Ben toch maar even naar de echte slager gegaan voor wat echt vlees. Doe maar 2 lappen beef zeg ik. Toen meneer ze afgesneden had, zeg ik, nou, doe er maar eentje halfdoor dan, want die zijn veel te groot :) . Gezellig met hout een bbq vuurtje aangestookt, ondersteund door de Belg Tom die het hostel mede-rund. Wel lekker om De Kreuners of Deus 's morgens te horen in het hostel door zijn toedoen. Flesje wijn gekilled. 's Morgens komt Patrick ons halen. Gaan we naar die diamant mijn, waar ooit de grootste ruwe diamant ter wereld is gevonden. Die is later geschonken aan het Britse Koningshuis. Die hebben er 9 kleinere van geslepen. Enfin, lees zelf maar wor http://famousdiamonds.tripod.com/cullinandiamonds.html . Er is ook een diamant die heet "Taylor-Burton-diamond". Geschonken door acteur Richard Burton, een van de vele echtgenoten van Liz Taylor destijds. Ze graven momenteel op 645 meter diepte. Er zijn complete jarenlange opleidingen aan het De Beers instituut. De De Beers bezitten 17 van de 24 (of zoiets) diamant mijnen op aarde, lees maar http://www.debeersgroup.com/debeersweb/About+De+Beers/De+Beers+World+Wide/ . Daarna hebben we even door downtown Johannesburg gereden. We hadden ons hele hebben en houden bij ons, dus ik had geen zin om de Mercedes uit te gaan en te gaan wandelen daar. De skyline is wel kei sjiek. Dan uiteindelijk toch maar overstag gegaan en naar MacDonalds gegaan. De andere restaurants hadden we allemaal al gehad, dus we MOESTEN wel. Rond een uur of 15.00 op het vliegveld afgezet. Heb al enkele dagen van die sneetjes in mijn voeten, vervelend is dat. Len heeft diverse voicemail berichten op zijn gsm staan, maar weet de code niet om ze af te luisteren helaas. Voor de zekerheid even naar huis gebeld, maar er was niets aan ut handje; tsja, joe never know. Uren rondgehangen op het vliegveld. Een flesje Klipdrift Brandy en chilisaus gekocht. De vlucht van Joburg naar Dubai duurt een uur of 8 en we vliegen met een Boeing 777 met ICE entertainment systemnen in elke stoel. Echt ABNORMAAL ruig manne. http://www.emirates.com/uk/miniSites/icemay06/ice/entertainment/entertainment.asp . Daar staat nog 600 channels, maar het zijn er al over de 1000. Kei gaaf. Heb geen tijd gehad om te slapen of films te kijken, alleenmaar gebrowsed door de duizenden liedjes. De muziek, films, series en documentaires kon je zelf starten, pauzeren en stoppen wanneer je wilde. Kwas helemaal in de wolken, ook figuurlijk dus !! De vleeger was niet vol, dus we hadden elk 2 seats, dus ook 2 schermen. Gaaf !! Op 1 scherm muziekluisteren, en op het andere spelletjes doen, en op de 2 opklapbare dienbladen staat http://www.ballantines.com/home.asp met cola. Nietuh slechtuh dacht ik zo. In de Business Class waren de beeldschermen bekans groter dan achterkant van de stoel zelf. Na 8 uur moesten we er AL uit. Shit man !! Op Dubai airport komen we dus rond 04.50 aan. En we vliegen pas om 08.50 weer uhweg. Een t-shirtje van Fly Emirates gekocht voor 5 euro. Dat hebben ze wel verdiend. Het brekfust valt wel mee, maar de lunch en diner in het vliegtuig zijn echt top. We vliegen verder met een Airbus, dat is een gradatie lager, ook het entertainment systeem is een gradatie lager: DISAPPOINTED !! Maar gelukkig is er Pong. Na een spannende enerverende strijd weet ik de boordkompjoeter met 10-9 te verslaan. De vreugde is groot en wordt gevierd met een blikje Budweiser !! In Budweiser zit rijst lees ik ? We hebben een uur vertraging. Ik kan wel vanuit mijn stoel naar huis mailen dat ze een uur later kunnen aanrijden, maar ja, doe ik toch maar niet, en bespaar me daar wel effe lekker 1 hele dollar mee. We land(d)en rond 14.00 in Dusseldorf. Het is mooi weer, NOT !! Pap en mam staan netjes te wachten en zorgen ervoor dat Len om 15.29 thuis wordt afgezet. Om 15.30 moet Len zich melden bij het Centrum voor (Werk en) Inkomen, net op tijd dus :) . Bij mij thuis alles uitgepakt. Mam had fijn mijn kooi gepoetst gelukkig. Verwarming aangezet brrrrrrrrrrrr. Heb meer andere spullen bij me, dan kleren. Nog een boek gekocht http://www.roughguides.com/website/shop/products/?productid=662 . Dat kon ik niet laten liggen, dat zullen de Dennis-kenners begrijpen. Ook de nieuwe UNCUT gekocht. Back to basics dus. TV aangezet. Wat zou Eto'o nou toch tegen Rijkaard gezegd hebben ?? Nou nou, wat weer een enerverende topic. Zucht. Vanmorgen lekker uitgeslapen. De was naar huis gebracht, auto opgehaald, alsmede het kerstpakket, waarvoor nog dank aan Sam van Patrick. Op de daarinzittende fortune-cookies staat dat ik een gratificatie krijg, schaalverhoging, voortaan een uur later mag beginnen op kosten van de baas en een cursus vissen mag gaan volgen op Antarctica. Sjiek ! Verheug me al op mijn eerste werkdag. Aangezien ik de "ontspanningsweek" gemist heb, zal ik die in de Carnavalsweek wel in moeten halen. De PC ge-update natuurlijk. Ben gelijk Rocky Balboa gaan downloaden natuurlijk :) . Moet het geleende ongebruikte mosquitonet nog terugbrengen naar busboy Geelen. Evengoed merci wor. Voor schrikbarende 83 euro boodschappen gedaan, dus ik had ECHT nix meer in huis. Heb even nageteld. Heb zo'n 3425 euro gepind in 9 weken. Tel daarbij de vlucht van 875 euro. Dat is dus een 4300 euro voor ruim 2 maanden Afrika. Dat is eerlijk gezegd toch wel een 1000 euro meer als ik verwacht had. Ik geloof dat 3 en een halve maand Centraal Amerika niet veel duurder was. Dus moet ik de boot toch maar verkopen tuntj mich. Ik kijk nog niet naar de bankrekening. Als salaris en de creditcard afschrijvingen binnen zijn, eind van de maand, begin ik pas te huilen. Ik hoor net van Krelke dat Maasgouw bij Crescentia met 0-1 heeft gewonnen; tsjuu nae !! Enfin. Dit was het weer van de verslaggever ter plaatste. In mei gaan we naar Chelsea-Everton en voor de rest zal de bankrekening uitmaken wat er in 2007 nog ondernomen kan worden. Als we maar kampioen worden met ut derdje, anges kan mich nix verrekke !! Dalik dus trainen. Ik had nog exact 11 euro en wat cente over, laat dat net genoeg zijn voor een avondje Stoantoafel 1. Zoea. Tis leuk geweest (=understatement). De groeten.

  • 15 Februari 2007 - 15:26

    Dennis:

    De links pakt ie dus niet helemaal, dus even HELEMAAL selecteren en in de adresbalk van een ander venster plakken, dan werkt ut wel.

  • 15 Februari 2007 - 15:43

    Vester:

    daag jung, welkomthuis en wellicht tot vanavond!!

  • 15 Februari 2007 - 16:23

    Jean:

    Mer goot des ze neet noa hoes hubs gemeeldj vanoet ut vleegtuug anges haaj ze neet genog gehadj veur de staontaofel.

    Mos se get lieene veur murgemiddig 4 oor ?

  • 15 Februari 2007 - 21:43

    Sannie:

    Hoi Dennis
    Hoorde van mam dat je al terug was! Ben ik toch harstikke vergeten jou te volgen op je jaloers-makende reis!
    Als je deze site nog even laat staan, dan begin ik alsnog je reisverslag te lezen.
    Maar de tijd vliegt óók hier. Wen maar weer lekker in Heytse en droom van Artartica!
    Geniet van de carnaval..wij gaan op reis!
    Groetjes Sannie en Cor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2023

Indonesie

03 Juli 2022

Zwitserland

02 Oktober 2021

Valencia

02 Oktober 2021

Lille

18 September 2020

Ameland
Dennis
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 780
Totaal aantal bezoekers 199426

Voorgaande reizen:

11 December 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: