El Capital - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu El Capital - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

El Capital

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

30 Januari 2002 | Paraguay, Asunción

30-1-2002 woensdag, Asuncion, Paraguay

Nu 12.05 op station Resistencia. Fijne busrit gehad; beste tot op heden. Aangekomen om +-9.45. Moeten tot 14.00 wachten op de bus naar Asunciun ! Kutman. Schiet niet op; komen we pas vanavond daar aan, kunnen we beter gelijk op een nachtbus stappen naar Filadelfia, naar die Mennonieten colonies, oftewel de Sommerfelder, afkomstig uit Canadeese prairies en de Ukraine-Duitsers die ongewild in WO II vochten. Net een uurtje gelopen hier in Resistencia, maar we konden het centrum van deze vieze, ouderwetse stad niet vinden. Wel een spel kaarten gekocht met overal Maradona foto’s op; wel een leuke souvenier. Er staat hier elke dag wel iets in de krant over “ el principe Guillermo Alexandre” en Maxima. Maar volgens de Argentijnen zelf, leeft ut niet echt, hooguit een beetje in Buenos Aires. Net eindelijk weer eens gegeten. Nu gaat dat tenminste omdat hier een baño in de buurt is en we niet in de bus hoeven binnen een half uur. Vannacht flitste het flink hier door de Chaco desert rijdend. Wederom controle door Policia Tucaman, maar die controleren maar wat. Is zweterig weertje. Morgen de korte boks mer ins aan doon tuntj mich……………………..Rond 19.20 in Asuncion aangekomen. We krijgen hier 4700 Guarani’s voor 1US$ en 1900 Guarani’s voor 1 gulden. We zitten nu op het busstation. Stad doet duur aan; mooie ligging aan de Rio Paraguay. Konden kiezen tussen een bus om 21.00 of 23.00. Aangezien de rit maar 6 uur duurt, kiezen we voor 23.00 en ziiten we nu alle snacks uit te proberen in Pancho’s snackbar. Waarschijnlijk kan ik over een uurtje weer naar de plee rennen dus ! Ook ontbreekt, net als vanmiddag, het bier niet. We hebben nu Baviera bier. We zweten en stinken. Morgen overdag proberen dat hele Duitse gedoe te zien en ’s avonds om 22.00 weer de bus terug pakken, zodat we ons vrijdagmorgen eindelijk kunnen douchen en ook eindelijk op bed kunnen liggen. Dan hebben we dus 3 overnachtingen uitgespaard ! En dan gaan we vrijdagavond en zaterdagavond dus wel lekker stappen hier ! Gisteren ook andere lenzen ingedaan. En Roda had gewonnen van Twente. Amateurvoetbal was volgens mij afgelast, dus ik mis hooguit de wedstrijd van komende zondag; daarna is met carnaval niks en daarna is meneer weer thuis helaas. In Resistencia was Falco met Der Kommissar, duitse versie, op de radio !!