Hawaii - LA - New Orleans - NY - Boston - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Hawaii - LA - New Orleans - NY - Boston - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Hawaii - LA - New Orleans - NY - Boston

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

06 Mei 1998 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

06-05-1998, vliegtuig Nandi-Honolulu, woensdag

Fiji voetbalshirtje gekocht F$14, wel wat vlekken eruit moeten wassen. Kaart Lier + Frans geschreven. Fles bier gekocht en op dak gaan zitten tussen de waslijnen. Om 17.00 naar vliegveld gebracht. Telefoneren collect naar Nederland was niet mogelijk. Fles Cougar Bourbon F$12,95 gekocht op vliegveld. Om 19.30 gevlogen, om 03.10 aangekomen en 't is nog steeds 6 mei dus?! De langste dag van m'n leven! Taxi gedeeld naar Waikiki en ingecheckt bij Island Hostel voor $11 eerste nacht, normaal $16,50! 'T is ook 2 uur later, heb echter geen idee hoe laat het in Nederland nu is. Bij 711 gepind $200. Brood gehaald. Krantje gelezen. Tour geboekt voor morgen naar o.a. Pearl Harbour, ±$19. De Miss Universe verkiezingen zijn hier volgende week ook, dus die dames zijn hier al ergens. Ga morgen eens kijken of ik die kan vinden. M'n kamer is perfect, net een appartement. Om 16.00 is er een gratis BBQ ? Nu met een Australiër aan de Miller Genuine Draft blikjes, vrij goedkoop. Doe verder niks vandaag.


07-05-1998, Waikiki, Oahu, Hawaii, donderdag

Gister dus BBQ + biertje in onze kamer en naar NBA gekeken, morgen spelen de Pacers met Smits om 17.00. Vrij vroeg naar bed gegaan, de anderen gingen nog naar de kroeg. Vanmorgen voor 1 nacht bijbetaald $16,50! Veel te duur, morgen naar een ander hostel voor $14, wel een eind lopen, maar ja. Om 10.05 met busje naar een Nationale begraafplaats geweest waar slachtoffers van een of andere oorlog liggen, een van de overlevenden in die slachting was de acteur Pat Morita = Mister Miyagi in Karate Kid en hij was ook in Happy Days. Een ander graf was van een vrouwelijke astronaute. Rondritje gehad en toen naar The Arizona Memorial in Pearl Harbour, gratis. Mooie indrukwekkende film gezien over deze Japanse aanval op de U.S. Op de radar werden een heleboel vliegtuigen geconstateerd en men veronderstelde dat dit de US Airforce was, terugkomend van California, zoals verwacht, maar 't bleken de Jappen te zijn, helaas. In 't Arizona wrak liggen nog steeds 1177 slachtoffers, voor velen een heilige plaats. Nog naar huis gebeld, dat ging weer niet makkelijk, maar toch gelukt. 'T is thuis 12½ uur later opeens! All of a Doodah is uit elkaar! Naar de Indiana Pacers gekeken en bij Jack in the Box erg goedkoop gesnackt! Nu de blikjes Miller op aan 't maken onder een andere NBA wedstrijd. Morgen naar een goedkoop hostel: Seaside genaamd en omdat ik een brochure bij me heb van dat hostel krijg ik de eerste nacht voor $9,75 excl. Tax, dat is echt goedkoop en ook nog met breakfast geloof ik. M'n scheerapparaat werkt hier niet, ze hebben 110 volt, moet een adapter aanschaffen.




08-05-1998, Waikiki, Oahu, Hawaii, vrijdag

NBA gekeken gisteravond. Uitgeslapen vanmorgen en om 12.00 uitgecheckt. Naar Seaside Hostel gelopen, ge-e-mailed naar Len en de rest van de middag gezocht naar een adapter en er na lang zoeken en ver lopen toch eentje gevonden voor $15! Ook gel gekocht, en die was wel goedkoop tenminste. Weer NBA gekeken en nog eens zelf gekookt.


09-05-1998, Waikiki, zaterdag

Gratis ontbijtje, weer NBA gekeken en toen een Duitser ontmoet met wie ik op Beachcomber was, aardige gast, dierenarts uit Munchen. Bij Pizzahut minipizzatje en bij Taco Bell tacotje gegeten en van die hete taco saus flink aan de dunne geraakt. Wat goedkoop bier gehaald samen, was $3 voor 6-pack van 5,9% alcohol en dat was te merken. Voor 2 nachten bijbetaald en gratis vervoer naar vliegveld geregeld met dit hostel. Heb geen zin om ergens anders op 't eiland naartoe te gaan, misschien maandag snorkellen. Wat op de Sega spelcomputer getennist en geschaakt, allebei verloren. Gisteravond nog wat op motorkap van een auto gelegen ,want ik kon m'n kamer niet in vanwege reparatie werkzaamheden in de douche.


10-05-1998, Waikiki, zondag, mother's day

Flink liggen te schelden, alweer, tegen die snurker op onze kamer, niet meer normaal zeg. Nog flinker aan de schijt, een paracetamol en een vitamine tablet gekregen van kamergenotes. Hopelijk snel beter. Van m'n Duitse vriend 2 immodium capsules gekregen en een halve liter ranja met veel suiker + zout leeggedronken met een scheef gezicht. Eindelijk naar 't strand geweest in Hawaii, 't regende om de 10 minuten een klein beetje, best lekker. M'n slippers nog wat beter gerepareerd. Van kamer veranderd en hier gegeten voor $4. Had gewoon eens een fatsoendelijke maaltijd nodig vond ik en 't was erg goed te eten.


11-05-1998, Waikiki, maandag, dagnummertje 600

Ontbijtje, 't lijkt erop dat de maag herstellende is. Gaan snorkelen in de wereldberoemde? Hanauma Bay en dat was inderdaad wel erg mooi en erg veel vis en erg veel zon en erg lang gezond, misschien wel te lang! Het terugtransport was 1½ uur te laat verdomme. Gebeld voor tickets voor Miss Universe rehearsal, maar die waren uitverkocht. Weer hier gegeten en dat was veel en lekker, rijst, kip en salade, mmm! De maag had hier echter weer een bezwaar tegen! Komende nacht wordt ik om 04.30 gratis naar 't vliegveld gebracht en dan ben ik morgenmiddag hopelijk in Hollywood ergens. Misschien ga ik wel een paar dagen naar Tijuana in Mexico, in plaats van Venice Beach, voor kleren te kopen is dat heel erg goedkoop, hopelijk is de bus ernaartoe ook goedkoop! Had m'n schoenen nog op die andere kamer staan! 'T is ook tijd om verder te gaan, wat moet ik hier nog doen? Hopelijk hoef ik geen departure tax te betalen, 't is immers een binnenlandse vlucht.














12-05-1998, Hollywood, Los Angeles, USA, dinsdag

Gisteravond zout en suiker in m'n keel geschud en met ranja weggespoeld, echt ontzettend smerig en dat kwam er dus na 1 minuut ook weer uit ook, bah bah bah. Begin te denken dat 't allemaal komt door 't kraanwater van Fiji + hier, waarmee ik ranja maak, snap 't anders ook niet. Weer slecht geslapen. Naar vliegveld gebracht, immodium tabletten gekocht $7 en om 06.50 gevlogen, niks gegeten in vliegtuig, balen, had echt honger verdomme. 3 uur tijdsverschil "vooruit", gearriveerd om ±14.30. Met busje naar Hollywood Hills Hostel voor niks, $15 per nacht incl. tax. Met ATM wordt je $2 per transactie geteld, hopelijk alleen voor US citizens. Je kunt hier mooie tours doen met de National Parks + Las Vegas, is iets voor Len, wel veel geld, maar ja, wanneer kom je hier weer? Heb al over Walk of Fame gelopen op Hollywood Boulevard, echt een tof gevoel, 't regent wel al paar dagen helaas. Morgen hier rondkijken, dan naar San Diego om vanaf daar naar Tijuana te gaan!


13-05-1998, Hollywood, L.A. , woensdag

'T gratis ontbijt maar aan me voorbij laten gaan. Alle Walk of Fame tegels belopen en geen Neil Young noch Jim Morrison te vinden, wel sommige mensen 2x en ene Ed Wynn 3x zelfs, waarom is me een ? 'T Hollywood embleem maar weer eens gefotografeerd, Sunset Blvd + Melrose Ave afgelopen, een toilet bij een tankstation was een nodige redding, daarna toch maar een koekje gekocht bij 711, verrekte van de honger. De tv hier heeft meer als 100 kanalen, na gister in 't hostel voor $3 gegeten te hebben, sla ik de mexicaanse (gekruide) kost van vandaag maar over en wordt 't voor 't eerst van m'n leven MacD in de USA eten. Daarna naar 't Chinese Mann Theatre geweest, de bioscoop waar de premieres van de meeste grote films plaatsvinden. Daar kreeg ik $2,50 korting met m'n studentenkaart en kon ik naar Deep Impact kijkne, een film over een komeet die op aarde neerstort, iets wat volgens astrologen werkelijk gaat gebeuren binnen 40 jaar of zoiets. Op tv Chelsea-Stuttgart gezien en NBA, waarbij Rik Smits de Knicks versloeg om zo door te gaan naar de conference finale tegen de Bulls. Smits is na dit seizoen free agent en zal gegarrandeerd multi muljoen dollar aanbiedingen krijgen van andere teams. Naar San Diego gebeld, de tours naar Tijuana gaan op zaterdag, dus vrijdag ga ik daar naartoe en morgen eens downtown L.A. verkennen. De bar hieronder 't hostel is erg goedkoop, maar ik hou me maar even rustig tuntj mich, dat scheelt me ook een hoop geld ook.























14-05-1998, San Diego, donderdag

Had geen zin in downtown L.A.. Brief Wil gepost. Bus San Diego $22 return. Had al betaald voor vannacht in Hollywood, maar m'n buik was iets beter dus ik wilde verder en 't hostel in San Diego heeft dezelfde eigenaar als dat in Hollywood, dus dat kon wel geregeld worden. $2 verneukt op email machine, hele brief weg! Naar bieb geweest, ±2 uur gratis geinternet! Len uitvoerig geinformeerd en voetbalnet bekeken, kut, Hasselbaink in Oranje en Mattheus ook weer erbij? Zaterdag naar Tijuana op en neer. Een uur liggen bellen (gratis) om vlucht 1 dag uit te stellen, maar dat ging niet volgens American Airlines? Eikels, was mij duidelijk verteld dat dit geen probleem zou zijn! In hostel voor $3 flink veel spaghetti bolognese gegeten, hopelijk blijft buik goed. 'T zou tof zijn geweest als Len ook hier zou zijn, er zijn namelijk veel auto's die naar andere bestemmingen gebracht moeten worden, drive-aways genaamd, waarbij je alleen benzine betaald, er is er 1 naar Boston, dat was pas tof geweest! Ze hebben in de hostels meestel goeie muziek op staan, ben benieuwd hoe mij dat zal vergaan met m'n muziek?? Nog een kut emailtje van Ziep gekregen. Ze zij hier veel bezig met de laatste aflevering van Seinfeld, daar vind ik nu echt niks aan. Was zondag graag naar stierengevechten gegaan in Mexico, maar dan heb ik tijd tekort om nog naar Venice te gaan. Ik zie wel hoe 't me zaterdag bevalt, misschien blijf ik wel en sla ik Venice maar over, als 't slecht weer is, is daar toch niks te doen. H'veen wint "troostfinale" en speelt ECII, geen Witsche, De Bilde, Sammer! Wel Zenden,Vieklau, Hesp, Bogarde. Misschien zaterdagochtend FA Cup finale kijken, morgen rustdag. Blij dat ik weg ben uit L.A., niet dat het me tegenviel, maar 't is zo groot! Gorter+Goulooze bij New Engeland Revolution!


15-05-1998, San Diego, vrijdag

Uitgeslapen, ontbijt gemist. Met een Engelse wereldreiziger/ex-marinier/N.Young fan, wat rondgehuppeld. Weer even bij bieb kranten gelezen; m'n gezicht begint helaas te vervellen. Spelen de komende weken leuke bands hier en ook in L.A.. Er is hier een pub van Jim Croce! Kebabstokjes gegeten in hostel, vanavond misschien even d'r uit; morgen als 't goed is naar Mexico! Als 't goed is, is 't in Nederland 9 uur later, ik kan er een uurtje naastzitten. In deze buurt, genaamd "gaslight district", ben ik volgens mij toen met Jean ook geweest. Ik herinner me dat we toen bij zo'n fastfood ding iets aten met dat Duitse stel waar we toen mee uitgingen, dat er een Amerikaan was die ons vertelde dat we vooral binnen 't lantaarnpalen gebied moesten blijven, en dat is hier dus. Komt er net eentje vragen of ik wil bijleggen voor een "piss-up" in 't hostel, heb "nee" moeten zeggen, vanwege m'n buikloopprobleempje, ook al was 't vandaag tot nog toe in orde; misschien dat ik wat van m'n bourbon in een blikje cola doe, dat kan geen kwaad, dat is beter dan bier, in alle opzichten!!


16-05-1998, San Diego, zaterdag

Wat cola gehaald en dus wat bourbontjes gehad in 't hostel. Even naar een bar geweest; er werd er gelijk eentje uitgekegeld en die werd gelijk handboeien omgedaan, raar volk allemaal, ook kwa dansen, sommige meisjes zijn gewoon helemaal niet goed wijs. Vanmorgen uit bed gehaald, m'n wekker stond een uurtje achter? Eerst naar een "factory outlet" geweest, erg goedkope Levi's etc., helaas kon ik geen geschikte spijkerbroek vinden, anders had ik er wel eentje gekocht, of 2. Ze waren ±$29,95. Arsenal wint FA Cup, om te gaan kijken moest je $20 betalen, de tv vroeg $2000, aan de bar eigenaren?! Naar Tijuana dus; stempel erbij. Veel, heel veel toeristen; veel, heel veel koopjes, maar dat moet ik weer allemaal meeslepen en dat vind ik wel goed. Ergens paar margarita's + "sex on the beach" cocktails + Corona + taco's gehad, Mexicaans dagje dus, goed bevallen. Dat scheerapparaat krijgt ook met die adapter niet genoeg stroom, 't werkt wel, maar 't duurt een kwartier, voordat ik klaar ben. Vanavond is er blijkbaar een party ergens, zie wel waar ik terecht kom. Morgen 11.00 bus L.A. South Central.



17-05-1998, Venice Beach, Los Angeles, zondag

Pap gebeld, 't is 9 uur later thuis. M'n tv is weg, weggegeven aan de vrij markt of zoiets, ze hebben wel lef zeg! Rob van Horne/Willem Coenen/Paul Schreurs naar Australië! Dat zal me een bende worden met die 3! Pap+mam van 27-5/3-6 in Turkije. Vanmorgen 11.00 bus downtown L.A., of beter, South Central! Vandaar ½ uur gelopen, geen enkele blanke gezien, en downtown een bus naar Venice gepakt. Hostel $12. In 't hostel zijn ze een low budget film aan het opnemen. ±1 mile lopen naar Venice beach, erg druk, erg tof. Maf volk allemaal. Ontzettende mooie "zwarte" vrouwen, echt niet te filmen. Ook veel rolschaatsers en dan heb je natuurlijk "Muscle beach", waar alle patsers aan de gewichten hangen, mooi om te zien. Moet morgen 10.30 uitchecken en tot 's avonds laat hier rondhangen, ben wel benieuwd naar New Orleans.


18-05-1998, vliegtuig L.A./Dallas/New Orleans, maandag

Om 10.30 uitgecheckt. Op Venice rondgelopen, wat bekenden van San Diego/ Tijuana tegengekomen. Wilde eerst nieuwe reistas kopen, die zijn spotgoedkoop hier, maar wil toch proberen om met "mijn" backpack thuis te komen. Naar Santa Monica gelopen, niet veel soeps. Toen rollerblades = skeelers gehuurd voor een uurtje $4, echt te gek om te doen, niet moeilijk, alleen remmen lukte me niet! Basketball gekeken in hostel en om ±21.30 voor 51 cent naar vliegveld gegaan met de Big Blue Bus, vanaf daar met gratis shuttle bus naar American Airlines terminal waar ik nu zit, volgens mij hoef je voor domestic flights maar 1 uur van te voren in te checken?! Natuurlijk ging er weer wat kapot aan m'n tas en natuurlijk heb ik 't alweer allemaal aanelkaar weten te knopen, maar dat is nu toch wel hopelijk 't laatste wat stuk gaat. Len email gekregen vanuit Hawaii, heeft ook advanced duiken gedaan gelukkig.
































19-05-1998, New Orleans, dinsdag

Om 00.30 aangevlogen in klein vliegtuig, 05.20 incl 2 uur tijdsverschil vooruit, in Forth Worth, Dalleas, m'n bagage werd automatisch naar ander vliegtuig gebracht. Moest slaapzak losbinden van backpack, want dat vonden ze maar niks! Om 06.30 naar New Orleans, 07.30 daar. Locale bus naar hostel; de bus chauffeuse zou me daar afzetten, maar ze was me vergeten, dus moest ze terugrijden. Bij India House voor 1 week ingeboekt $72, erg goedkoop, maar 't is ook maar een oud ding, ongeveer 3 km buiten centrum! Natuurlijk viel me weer een lens uit in 't vliegtuig, maar die kon ik gelukkig redden. We kregen niks te vreten verdomme, niks in 2 vluchten! Dutje gedaan en toch maar eens wat gegeten bij MacD natuurlijk, voor $1,39 heb ik een kleine maaltijd, dat is gewoon 't goedkoopste. In de "Off Beat" gelezen, is lokale muziekblad, iedere dinsdag in mei spelen de Continental Drifters in Howlin Wolf Bar! Morgen zou Cracker ook in House of Blues spelen, maar dat heb ik al gecheckt en dat klopt helaas niet. Rondgelopen, veel t-shirt shops, in Riverwalk Shoppingcenter rondgelopen. Werd lastiggevallen door schoenenpoetser die me gelijk schoenpoets op m'n schoen smeerde, waarna ik kwaad wegliep en hij me achterna kwam en een "tip" wilde, flikker toch op man. Wat door French Quarter gelopen en dus ook Bourbon Street. Erg toeristisch, 't leuke is dat ze kleine shops hebben, erg klein, met een tap erin voor "take away" bier en ook sterke drank, wel in plastic bekers. In Sportsbar naar Bulls-Pacers gekeken, helaas weer verloren de mannen van Rik Smits. Kreeg gratis ticket voor House of Blues bar voor God Lives Under Water? Misschien ga ik zondag naar zo'n gospel mis toe, lijkt me schitterend, is wel duur, straks eens naar een box office toe gaan voor een kaartje. Een swamp toer doe ik niet, dat lijkt me te veel op een toer die ik in Kakadu al gedaan heb; een rivier met krokodillen en zoiets. Zo'n Mississippi Steamer ziet er wel leuk uit, dat kost $18, ik zie wel of ik dat nog doe, heb een hele week hier, dat is vrij lang. Dus naar Howlin Wolf gegaan, $5 cover charge, met enkele personen over Alex Chilton gezanikt, die hier regelmatig speelt, 3 weken geleden nog! Schijnt niet graag met "people" te praten en is moeilijk om mee in contact te geraken helaas. De Contineltal Drifters beginnen de show, gevolgd door Jolene en Kennedy's. Daarna een gastoptreden van, jawel, Jackson Browne, die in t' publiek stond. Daarna een meer dan schitterende afsluiting van deze sterrenshow met Ian Matthews. Ze speelden natuurlijk enkele songs van Fairport Convention en Richard Thompson. Ja, ja, Peter Holsapple, Vicky Peterson en consorten maakten er een geweldige show van, fantastisch mooi. Ik had in een tijdschrift een gratis drinkbon gevonden, het goeie was, dat er honderden van deze tijdschriften hierbinnen lagen, helaas waren er maar 3 verschillende barkeepers die mij geen 2x wilden helpen, maar goed, 3 gratis bourbon/coke was natuurlijk geen slechte deal en $5 voor deze show al helemaal niet.Moest rond 02.00 toch maar eens gaan, ze speelden nog steeds, al meer dan 4 uur! Lange weg terug, en geen leuke weg met allemaal die zwervers. Toch alik thuis gekomen; wat een dag, erg lang en fantastisch mooi.



















20-05-1998, New Orleans, woensdag

Om middag wakker, dagboek geschreven. M'n buik is aan het vervellen. Heb honger, waarschijnlijk maar weer naar MacD. Had op vliegveld $200 gepind, iedere keer als je pind, wordt er maar liefst $2 bijgeteld? Een hele poos naar een supermarkt gezocht, toch gevonden, weer alleen maar "black people", ik krijg vaak rare gezichten met m'n "All Blacks" t-shirtje!! Ze hebben al 3 literse flessen coke/pepsi etc.! Toch maar weer wat goedkoops gesnackt, nu eens een keertje Burger King. Met geluk zag ik dat de ECI finale op tv was en heb de 2de helft kunnen zien, samen met een Syriër. Op kamer hebben we zo'n aircon die veel geluid maakt, voor mij hoeft dat ding niet aan, maar ja, ik ben nu eenmaal niet de enigste op de kamer. 'T is best heet over 't algemaan. Paar "eigen" bourbon coke gehad, "a star is born" + "5th element" gezien, en dat was het weer voor vandaag. O ja, heb kaartje voor Gospelbrunch gereserveerd met creditcars, wel $30! Maar ja, 't lijkt me schitterend in zo'n kerk met die zingende nonnen, 't is incl champagne en eetbuffet a.s. zondag 09.30 in House of Blues!!


21-05-1998, New Orleans, donderdag

Muesli gegeten. Hele dag rondgelopen met een kiwi; naar Mississippi River, die niet mooi is vanuit hier. Garden District, wijk met schitterende oude huizen. French Market doorgelopen en op Bourbon Street een "net" t-shirt gekocht $6,99. Bij supermarkt, net als gisteren, een pizza $0.99 + 2 liter drank $0,59 gehaald. Nu sprite light/bourbon gemixed, fles nu helaas leeg. Zal waarschijnlijk met airport shuttlebus terug naar vliegveld gaan voor $10! Ik vlieg weer vroeg in de morgen en de normale bussen rijden dan onregelmatig.


22-05-1998, New Orleans, vrijdag

Naar bieb geweest, maar die was dicht. 3 straatnaambordjes gekocht van Bourbon Street voor mezlef, Stribos en TomTom, had er ook wel eentje voor Den Hook kunnen kopen, maar dat ziet niet uit in die kroeg vind ik. Niet te filmen hoe 't personeel in de MacD+Burger King werkt; lui en onbeleefd, abnormaal. Allemaal "black" personeel, heb niet zo'n hoge dunk van dat soort gekregen helaas. Op straat gedragen ze zich ook raar, heel vrek, en dat taaltje is precies zoals je bij Oprah+Ricky+Jenny+Jerry etc hoort. Een fles Southern Comfort gekocht. 'T is weer vochtig en m'n haren c.q. baard, groeien wederom veel sneller, best raar. Weer een pizza gekocht en een Big King gegeten bij Burger King. Voor tv gezeten met m'n drankje en na een halve fles naar bed gegaan, toch kon ik niet slapen door het enorme gesnurk van iemand op de kamer, klotezooi is dat. Van iemand anders nog een adres van een Spaanse school in Guatemala gekregen, ook hij was zeer positief over dit land. Er gaat nog iemand mee naar de gospelbrunch zondagmorgen, heb wel met mijn creditcard moeten boeken, zij had er geen of die werkte niet of zoiets, heb natuurlijk wel $30 cash daarvoor teruggekregen.

















23-05-1998, New Orleans, zaterdag

Slecht geslapen dus. Tv gekeken naar Music Hall of Fame Inductions en daarna de Pacers verdiend zien winnen van de Bulls; Smits en Jordan slecht, 't was "Miller-Time!" 2 burgers bij Burgerking gehaald voor lunch en pizza voor later. Vanavond toch maar eens d'r uit gaan tuntj mich. Heb geen zin om veel geld uit te geven, wil gewoon een zaterdagavond op Bourbon Street meegemaakt hebben, moet morgenvroeg trouwens ook oppe tijd op. Denk dat ik geen kleren meer was tot Nederland, 't is best duur en ik kan de laatste 3 weken wel doen met de kleren die nog in redelijk zuivere staat zijn. Wat buiten gezeten met een hele groep. Southern Comfort leeg gedronken en later naar Bourbon Street gegaan met bus. Iedereen loopt daar over straat. Veel mensen ook op balkon, de vrouwen werden uitgedaagd om hun bovenstuk uit te doen en dat was wel lachen natuurlijk, één groot feest, toch had ik 't al snel gezien, rond 03.00 terug.


24-05-1998, New Orleans, zondag

Om 08.15 op. Bus naar House of Blues voor Gospelbrunch. Begon veel te laat. Buffet was echt voortreffelijk, veel vis, mmm! Champagne met jus d'orange en een optreden van een ± 7 koppig gospelkoor, die natuurlijk fantastisch konden zingen. 'T optreden was kort, maar ik vond 't wel geinig. Bus terug, zwembadje in, flesje bourbon gehaald en NBA gekeken, de Jazz "wipe" Lakers' "ass" 4-0! Morgen Pacers. Nu even dutje doen.


25-05-1998, New Orleans, maandag

Gisteravond weer met een hele groep naar Bourbon Street geweest, best gelachen, een "Hurricane" cocktail gehad voor $5,50! Iedereen dronk dat, en na de bourbon was deze mix van 4 rumshots genoeg. Foto's gemaakt. Op gegeven moment zat ik ergens op een opstapje en kwamen de cops me vertellen dat dat niet mocht? En al die bedelaars dan! Vandaag naar huis gebeld, pap+mam moegen naar Turkije, Sef Vergoossen trainer Roda. Muelsi gevolgd door bourbon, bevalt me goed, je wordt er heel rustig van vind ik. Daarna even Rocky II gekeken, ze zenden vandaag I t/m V uit! De Pacers zien winnen van Bulls, schitterende rol voor Smits en schitterende laatste seconden, fantastisch, wat een wedstrijd. Reggie Miller schiet 3 punten in laatste secondes met kapotte enkel, Jordan schiet met 0,7 seconden over, in de ring, maar de bal stuiterd eruit! Big King burger bij Burger King gegeten en pizza gehaald, beide $0,99!! Airport shuttlebus komt om 04.45 morgenvroeg, hoop echt dat ik in Boston kan komen morgenavond. De muziekscene heeft zich verplaatst naar een buitenwijk aldaar, genaamd Cambridge.


26-05-1998, Boston, dinsdag

Om 04.45 shuttlebus $10. Vliegtuig Chicago, daarna N.York, La Guardia Airport, aankomst 13.00 incl 1 uur tijdsverschil vooruit. Vandaag zat iedereen van Belenbroeklaan 2 in 't vliegtuig. Van 't vliegveld met een andere shuttlebus naar Port Authority Terminal in Downtown Manhattan gegaan $10! Op eerste gezicht prachtige gebouwen, een echte stad. Een bus naar Boston om 14.00 voor $30 one way. Rond 18.30 daar aangekomen; alle hostels volgeboekt!!!! ½ uur in tram naar bed&breakfast $20 per nacht excl tax, dus $22!! Oneglooflijk, ik zit 20 minuten buiten de stad voor $22 fuckin' dollars?! Ben nu maar proberen rijst te koken in magnetron! Hebben die dus wel tv en geen aircon! Morgenvroeg maar weer proberen om ergens goedkoper te vinden met de kamertelefoon, eerste 5 minuten zijn gratis, ontbijt ook.




27-05-1998, Boston, woensdag, nog 2 weken.........W.K.! Thuis?!

Muffin voor ontbijt, bah. Irish Embassy gebeld en daar kan ik gelukkig terecht. Met metro daar naartoe, laatste stuk moeten lopen, omdat die metro kapot was. Voor 2 nachten ingeboekt voor $15 incl tax, dat scheelt $7 per nacht, zo! Was m'n alarmclock vergeten, kon dus weer helemaal terug! Van daaruit naar Harvard University gelopen, daarna enkele second-hand cd winkels uitgecheckt in deze buurt genaamd Cambridge. Dream Syndicate 8$, 60Ft Dolls 2,99$, Gathering Field 1,99$, Throneberry 0,99$, John Mohead 0,99$, An Emotional Fish single Celebrate 0,99$. Bij Bull & Finch Pub, oftewel "Cheers" wat foto's gemaakt en via Public Gardens naar huis gelopen. Vanavond hopelijk NBA kijken. 'T hele hostel zit vol met Ieren die hier allemaal schilderen voor $16 cash in 't handje per uur, niet normaal zeg.


28-05-1998, Boston, donderdag

NBA gekeken in kroeg hiertegenover, Smits kreeg klop van Jordan/Pippen. In kroeg naast hostel speelde een echt tof lokaal bandje, helaas waren ze al bijna klaar toen ik kwam. Pint $1,50 niet slecht, stuk of 5 gehad op hele avond. Slecht geslapen, veel gesnurk. Naar bieb geweest, moest me lid maken, gratis, kreeg pasje en alles, best tof. Uur geinternet, Roger Peeters+Len ge-e-mailed. Roda geinternet, nieuwe keeper, De Koeijer van Moeskroen. Ooijer in Oranje i.p.v. Vierklau. Groningen+Volendam gedegradeerd. Van der Vegt + Wapenaar naar Udinese, Bombarda naar Willem II. Heynkes ontslagen na ECI winst, Effenberg naar Bayern; Karslruhe/Koln/Bielefeld gedegradeerd. Kranten gelezen dus in bieb. Bij HMV cd van Silos gekocht, hopelijk de goeie, wist titel niet meer, maar hoesje kwam me bekend voor, $3. Boston Celtics + Bruins spelen in een winkelcomplex, je kunt de arena echter niet in. Een ablletje, "hacky sack", gekocht van de Celtics voor 2$, eiegnlijk 3$ maar hij gaf me teveel geld terug. Naar Bunker Hill Monument gelopen en beklommen, 294 trappen omhoog en dan weer omlaag, mooi uitzicht over Boston, ook "Old Ironsider" ship gezien, dat met de "U.S.S. Constitution" te maken had; wat weet ik ook niet. Call card gekocht voor $5, is goedkoper met bellen en ik moet de hostels in N.Y. af bellen dus dat scheelt een hoop, hoop ik. Heb nog maar 1 paar sokken, ook nog 2 verschillenden ook! M'n schoenen stinken, niet normaal.

























29-05-1998, New York City, Manhattan, vrijdag

Gisteravond nog even in een Ierse pub naar een coverbandje geweest. Vanmorgen 05.50 op, 06.30 bus Peter Pan $29,95 via Hartford naar Port Authority in Manhattan. Vandaar gebeld naar International Student Center en met subway $1,50 daarnaartoe gegaan. Je mag maximaal 1 week blijven, komt kut uit, ik blijf hier 9 dagen; 't wordt druk volgende week en dus moeilijk om voor Len wat te krijgen in dit hostel, maar dat zien we dan wel. $15 per nacht, erg goedkoop voor N.Y.C.. Gisteravond nog een tof t-shirtje gekocht van het hostel/pub waar ik verbleef $12, best veel, maar wel een leuke souvenir. Naar Central Park gelopen, hier 100 meter vandaan. Daar door Strawberry Fields gelopen, een homage aan John Lennon, niks aparts. Broadway afgelopen, Miss Saigon uitgecheckt; The Voice = weekblaadje opgepikt, veel leuke bands verdomme. Gisteravond Steve Wynn, vanavond James Taylor, maar die was uitverkocht en anders toch te duur geweest a $40! Holyfield bokst in Madison Square Garden 6 juni, maar dat zal wel te duur zijn. Op 12+13 juni is er een festival met Tracy Chapman, Richard Thompson, Patti Smith, Wilco, Frances Dunnery, Yo La Tengo enz., SHIT! Fountains of Wayne voor 11.99$ gekocht, die wilde ik anders toch in Ned kopen en dit is goedkoper. Me een breuk gelopen vandaag. Ook nog in Empire State Building geweest voor $6, naar Floor 86 voor "observatory". Veel smog, slecht zicht dus, evengoed indrukwekkend. Weet wel niet wat ik hier nog tot de 7de moet doen, dat is best lang. Op 4 juni speelt Everclear met Marcy Playground + Fastball, dat zijn volgens mij wel leuke bandjes; weet niet of ik voor Len ook een kaartje moet kopen. Steve Earle mis ik ook hier weer; die wil ik toch graag eens zien eigenlijk. Het weer is ook hier erg aangenaam, 80ºFahrenheit = ±27ºCelsius. Nog rondgekeken voor een Rik Smits truitje, maar helaas. Niet te filmen dat ik al in Fiji, L.A., San Diego, Tijuana, N.Orleans, Boston en nu dus in New York ben geweest. Ben toch wel een beetje trots op mezelf dat ik 't zover gehaald heb!!


30-05-1998, New York, zaterdag

Smits en de zijnen winnen weer van de Bulls, Rik was klasse. Er zat hier een Frans meisje wat bevriend is met een neefje van Rik in België, en ze gaat hem bezoeken in 2 weken!!?! Tot 12 uur op bed gelegen en dat was hoog nodig ook. Naar bieb geweest. Emailtje van Len, hij had er eentje van Clemi gekregen! Cocu+Zenden naar Barca. Kalac naar Roda. Via 5th Avenue naar Madison Square Garden gelopen, op 6 juni is daar Holyfield-Akinwade, goedkoopste ticket $100. Everclear +Marcy Playground +Fastball uitverkocht. Voor 99 cent sokken gekocht. Levi's gepast, maar die zaten nergens naar. Korte broek 1,99$ gekocht, dan kan ik die andere aan Len teruggeven, eindelijk! Naar Soho + Chinatown en Little Italy gelopen, dat zijn wel de interessantste buurten hier. Me weer een ongeluk gelopen dus. Kan wel naar Yankees gaan voor $27. Eerst met Len over hebben. Nog ergens een digitaal bord gezien wat de overheidsschuld aangaf en dat dus met de seconde hoger werd! Ik moet zeggen dat dit wel een ECHTE stad is, klinkt misschien raar, maar 't is gewoon mooi hier. In een klein winkeltje wilde ik informeren naar een goedkope walkman, maar daar wilden ze me niet mee helpen?! Aso's. Zonnebril met gele glazen gekocht om de smerige lucht een beetje uit m'n ogen te houden.

31-05-1998, New York, zondag

Rustdag. In Central Park gepicknicked en wat gelegen. Ijsje gehaald. 'T hostel bevalt me van geen kanten; erg onvriendelijk, voel me er niet thuis. Je backpack blijft in de lobby, ten allen tijden; je moet dus naar de lobby om je spullen te pakken, terwijl de kamers groot genoeg zijn. Wat cd's gedraaid, dat was erg lang geleden. Uit de Free Food bak wat gegeten, en straks naar misschien wel de laatste wedstrijd van Michael Jordan kijken! ...........Nee, de Bulls hebben gewonnen, leuke wedstrijd. Ze zullen 't moeilijk krijgen tegen de Jazz.





01-06-1998, New York, maandag

Om 11.00 subway naar South Ferry gepakt. Met de Staten Island Ferry (gratis) langs het Statue of Liberty gevaren, en ook weer terug, best leuk om te zien. Daarna over Brooklyn Bridge gelopen, en ook weer terug, best leuk om te zien. Via de minder toeristische kant van China Town en Little Italy naar de bieb gelopen op 5th Avenue. Nederland-Paraguay 5-1! Volgens mij is vandaag Pinkpop, want 't programma stond niet meer op teletext. Bospop is 13+14 juni, misschien is dat wel leuk om naartoe te gaan. Bij de Halftix gaan vragen voor ½ prijs Miss Saigon tickets voor donderdag als Len hier is, maar die verkopen ze alleen op de dag zelf en alleen de duurste kaartjes worden half prijs! Bij Miss Saigon Theatre zelf gaan vragen en voor donderdag hadden ze geen $15 kaartjes meer. Voor vanavond kon ik wel die kaartjes krijgen, of, eentje met studentenkorting! Voor $20 een kaartje, waarbij zij jouw ergens allokeren (moeilijk woord!). Ik kreeg dus een kaartje dat normaal $75 was!! Had geen tijd meer om me te gaan omkleden, dus een blikje Miller Genuine Draft gekocht en tegenover 't theater leeggedronken. 'T was een beetje een raar gevoel toen ik daar in de rij ging staan met m'n korte spijkerbroek en m'n Dinosaur Jr t-shirtje en niet te vergeten 2 verschillende sokken, tussen al die mooi aangeklede mensen, er stonden zelfs 2 limburgers achter me, maar ik denk, zeg maar niks! Onder de fantastische voorstelling wilde ik een foto maken, wat niet mocht, en ik dacht de flits te kunnen camoufleren met m'n vinger, maar helaas werkte dat niet echt en kreeg ik veel aandacht van 't publiek. Gelukkig kon de security me niet lokeren! De voorstelling was dus echt wel indrukwekkend te noemen. Teruggelopen naar huis. Heb nu wel weinig meer te doen hier. Misschien naar een Yankees wedstrijd, dat moet ik morgen dan maar eens uitzoeken. Numan bij Gl. Rangers. Arsenal biedt f30 miljoen voor R. de Boer. Geen Gascoigne, Zola op wk. Jonk +Bergkamp +Del Piero ook geblesseerd. Ben benieuwd wie er nog meer allemaal niet bij is dit keer. Wil graag naar Harlem toe, dat lijkt me een leuke afsluiting!!


02-06-1998, New York, dinsdag

Uitgeslapen. Gedoucht. ½ gallon (1,89 liter) ijs gehaald en in 2 keer leeggegeten. In Central Park gelegen en naar K-Rock geluisterd. Op 12+13 juni in Washington DC het jaarlijkse Free Tibet Festival met REM + Radiohead, dat was wel leuk geweest dus. Uit Free Food doos weer gegeten . Zie dat Len niet op La Guardia, maar op JFK vliegt! Goed dat ik effe keek! Ga morgen eens richting Harlem tuntj mich, dat is net zover noordelijk als Times Square zuidelijk vanaf hier. Verveel me. Wil graag een fles whiskey/bourbon kopen, maar er hangt hier geen leuke sfeer om daarvan te kunnen genieten!


03-06-1998, New York, woensdag

Naar Harlem gelopen, best raar, alleen maar "zwarten". Toch niet lastiggevallen of zo. 3 hostels uitgecheckt, alledrie raar. Nergens staat dat 't een hostel is, gewoon een deur met huisnummer en that's it? Toch vond ik 't een aardige buurt, veel koopjes en best een leuke ambiance met allemaal die "zwarten" om je heen; sommigen kijken je inderdaad even iets langer aan, maar niks om me ongerust over te maken. Ben ontzettend moe; van een Japanner een massage gekregen daarvoor, maar hij zei dat ik niet moe aanvoelde en dat ik erg gezond was: "you a vewwie heltie"!
NBA Finale Game 1 gezien, Utah 1-0. Halve kip $2,99 gehaald, had al lang geen vlees meer gehad.








04-06-1998, New York, donderdag

Bed gereserveerd voor Len, als hij vóór 20.00 hier is, heeft hij een bed. Andere lenzen ingedaan. In 't potje waar ik m'n lenzen bewaar, vond ik nog 2 volle filmrolletjes; ik dacht al dat ik er 1 kwijt was en nu heb ik er dus 2 gevonden. 2 andere zijn ook vol en 1 bijna! Naar JFK Airport gegaan, kostte maar $1,50 maar duurde 1½ uur. Len om 15.44 geland. Volgens Len komt Clemi op 13 juni naar N.Y.! Dat is dus pech hebben, dat was pas wat geweest zeg! Flink bijgeluld. Naar Staten Island Ferry gegaan en Vrijheidsbeeld + Skyline by night gezien, indrukwekkend. Nog een grote fles Budweiser gehaald voor 't slapen gaan; een probleem gehad met de pin-pas, ik krijg geen geld meer via europas! Als ik erg zuinig ben de komende 3 dagen, red ik het net, maar 't zijn de laatste 3 dagen.......................


05-06-1998, Harlem, vrijdag

Om 10.00 uitgecheckt, subway naar 145th Street in Sugar Hill District, Kamer voor ons zelf! Len heeft Bospop + Pinkpop flyer zij zich, Pinkpop niks aan en Bospop belachelijk duur f67,50. Nu naar bandje aan het luisteren wat Albert v.d. Heuvel naar Len had opgestuurd met "De Boertjes" op de radio, best lachen, grappig om 't nieuws weer eens te horen in 't Nederlands. 'T hostel is $18. The Verve headliners op Pinkpop, what a joke! Volgens verkiezingsuitslagen heeft Heytse 11998 inwoners, met Len en ik erbij wordt dat dus 12000.


06-06-1998, Harlem, New York, zaterdag

Gister wat rondgelopen in Harlem. 1 keer flink lastig gevallen, een dikke smerige zwartlap vloog me om m'n nek en gaf me een natte zoen op m'n kin en vloog daarna Len om z'n nek, gatverdamme, bah. We hebben geen tv, dus geen NBA, wel een cassette recorder, dus hele avond tapes gedraaid, fles rum geledigd en van de free food plank gegeten! Albert v.d. H. voor de grap een kaart gestuurd, Len had me een brief naar Honolulu gestuurd, dat wist ik dus niet, dat ligt er dus nog. Naar bied geweest, email van Micke gekregen en van Clemi gelezen op Len's pagina. Bergkamp waarschijnlijk niet tegen België. 2 zwarten waren aan 't preken door microfoon op straat, toen ze ons zagen, begonnen ze te schreeuwen en te schelden en te dreigen, we moesten er gelukkig om lachen, iets wat hun helemaal niet beviel. Ik vind 't erg leuk om hier rond te lopen, allemaal wazig volk, echte "black americans", soms schitterend, soms irritant, maar nooit voel ik me ongemakkelijk. Naar huis proberen te bellen, niemand thuis; moet maar weer een leugentje vertellen dat we ergens gaan werken of zo. Volgende week vrijdag gaat Marcel Tinnemans Len halen in Brussel, misschien ga ik wel mee. Vanavond weer van free food gegeten en wat Miller Lite gedronken met een "toet" chips. Vlucht bevestigd. Romario dus niet op wk en Kazu Miura ook niet. 'T wordt niet veel geloof ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2023

Indonesie

03 Juli 2022

Zwitserland

02 Oktober 2021

Valencia

02 Oktober 2021

Lille

18 September 2020

Ameland
Dennis
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 199430

Voorgaande reizen:

11 December 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: