Beachcomber Island + Suva - Reisverslag uit Suva, Fiji van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Beachcomber Island + Suva - Reisverslag uit Suva, Fiji van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Beachcomber Island + Suva

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

29 April 1998 | Fiji, Suva

29-04-1998, Beachcomber Island, Fiji, woensdag

Om 04.00 op. Om 05.00 op vliegveld. Om 07.15 vliegen. Om 10.10 Nadi, Fiji! Wist niet te kiezen uit alle eilanden. Ik kon gelijk in een bus naar de boot voor Beachcomber Island en dat is "het" eiland hier, wel duur voor F$199 3 overnachtingen incl maaltijden + boot + bus + snorkelgerei. Andere eilanden waren goedkoper, maar daar zat de boottocht niet bij inbegrepen en dat maakt nogalwat uit. Het eiland is prachtig, je loopt er in 10 minuten rondomheen. Dorm met 84 mensen?! Best druk, goeie maaltijden. Snorkellen valt iets tegen rond 't eiland, morgen ga ik met 'n bootje naar een mooiere plek. Straks ga ik vissen met een handlijn. De mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam, alles staat klaar en alles wordt voor je gedaan, maar dat mag ook wel voor F$66,33 per dag. Mijn backpack is weinig meer waard. De ritssluiting van 't onderste vak is er helemaal vanaf. Heb m'n slaapzak eigenlijk niet meer nodig denk ik, ook hiervan is de rits kapot. Ook m'n rugzakje kreeg er weer een mankement bij. Alles wat je hier doet waarvoor je moet betalen, wordt opgeschreven en afgerekend bij vertrek. Dit is makkelijk te frauderen, erg makkelijk. Tijdens 't snorkellen omlaag gedoken en dat deed pijn aan m'n oren, waarschijnlijk te snel na 't vliegen gaan duiken, dat is nooit goed. Het bier is erg duur, F$14 voor een jug, vergeleken met NZ$5 in Auckland vorige week. 'T is noet druk vandaag zegt men, gisteren was 't stampdruk. Misschien dat ik na deze 3 dagen gewoon rond Fiji ga in plaats van nog een eiland, dat lijkt me net zo interessant. Wat ik vandaag zag op Fiji zelf, beviel me wel en 't is een stuk goedkoper ook nog. 'T is eigenlijk ongelooflijk wat dit voor een "party" eiland is, echt niet normaal. Morgen + overmorgen ga ik zeker op stap; heb nog lang getwijfeld om een fles bourbon van de duty free shop op 't vliegveld mee te nemen voor F$14. Had ik dat maar gedaan.


30-04-1998, Beachcomber Island, Fiji, donderdag

Gisteravond vrij vroeg naar bed gegaan, 't was niet al te druk en ik had eigenlijk nog geen zin om me in de menigte te mengen. 'T vissen viel iets tegen, niks gevangen, de omgeving is echter fantastisch mooi. Gratis geweest snorkellen en dat was wel leuk vond ik. Maag is een beetje van streek, 't is 10ºC warmer en 3x per dag warm eten en veel fruit, dat ben ik even niet meer gewend. Wat in de zon gelegen en wat geslapen. Om 20.15 was 't happy hour, 2 jugs en 3 whiskey/cola voor F$20 gekocht, maar om 00.00 was 't al afgelopen, niks meer te doen, toch best een leuke avond gehad.


01-05-1998, Beachcomber Island, Fiji, vrijdag

'T is al weer mei, niet te filmen hoe snel dat gaat. 'T duiken hier kost F$77 voor 1 duik, vandaag is dat ook nog een wrakduik, maar 't is me gewoon te duur, hopelijk is 't op Hawaii iets goedkoper, maar dat zal wel niet. Volgens de duikinstructeur zijn de wrakduiken in het Guadalcanal bij de Solomon Islands absoluut de beste. Da wel weer snorkellen denk ik. Wel raar dat er geen Nederlanders zijn hier, althans niet dat ik gezien heb. Kut van dat duiken, dat is gewoon te duur. Ik ben hier niet om vakantie te vieren, ik ben op reis!















02-05-1998, Suva, Fiji, zaterdag

Gisteravond laat gemaakt. Nog gebeachvolleybald, waarbij m'n slippers kapot gingen! Ik was nog laat op 't strand vannacht, toen er opeens een man+vrouw uit een verscholen zwembadje kwamen, naakt dus. Ik zeg:"Hello". En de vrouwelijke helft schrikt zich een ongeluk en gaat gelijk weer terug 't zwembadje in! Om 11.30 boot+bus naar Nandi (=Nadi), bus Suva F$7,99. Onderweg was 't wel even wennen, toch weer een behoorlijke cultuurschok. De omgeving was echt geweldig, wat een verschil met de afgelopen dagen, maanden. Heb de hele rit, ±4 uur, met een smile op m'n bek in de roakelendje en piepende bus gezeten, geweldig. Gelukkig weet de taxi chauffeur me bij een backpackers hostel ? af te zetten. F$8,70 is natuurlijk weinig geld. Er is nog 1 andere gast hier, er is geen keuken, tv kamer of wat dan ook. Even wennen. Echt weinig buitenlander gezien, alleen bij MacD? Heb op markt goedkoop gegeten.


03-05-1998, Suva, Fiji, zondag

Gisteravond ±20.30 op bed gaan liggen en midden in de nacht wakker geworden van nieuwe gasten, ik dacht eerst 1 jongen met 2 Fiji meisjes, maar vanmorgen zag ik maar 1 meisje en 2 jongens en die hebben me tot vanmorgen wakker gehouden. Om ±08.00 begon de Methodist Church aan de overkant ook nog eens flink te blaeren. Door Suva gaan lopen, vaak wordt me drugs aangeboden of een kijkje in een Fiji arts & crafts centre of een Fiji meisje, gratis nog wel! Een mannetje, Ben, speelt golf. Vorige week was hij nog 1ste na dag 1 van een kampioenschap, maar daarna teveel geblowd! Hij vertelde me veel over Fiji, veel corruptie e.d.. Hij kocht me zelfs iets te drinken! Museum + Witte huis was niet veel. Flink gegeten voor F$3 beefstew met rijst. Doordat ik met die Ben een poosje door 't centrum gelopen heb, ben ik nu een "bekende" in de Suva drugs scene! Ik word regelmatig herkend. Nog een poosje op een bank gelegen in 't centrum tussen een paar locals en ook dat gaf een paar vreemde blikken, maar was wel erg leuk. Morgenvroeg toch nog even shoppen, veel aanbiedingen gezien, nu is alles dicht op zondag. Morgenmiddag naar Korolevu Beach House denk ik. Vanavond even pilsje vatten in Ierse pub om de hoek, nu even pitten met kerkgezang op achtergrond. M'n kamer is verder leeg.


04-05-1998, Korolevu Beach House, Fiji, maandag

Gisteravond nergens meer geweest. Uit de Lonely Planet Fiji van een nieuwe kamergenote, vernam ik dat die Ierse pub een Gay hoek had en toen was me de zin over! Vanmorgen geshopped. T-shirtje Fiji Rugby 7 worldchampions'97 gekocht voor F$5,50. Ze waren dit jaar ook weer wereldkampioen, maar ik had me verkeken op 't jaartal! Geeft niks, 't is toch een leuk t-shirtje. Bus F$3,87 naar Korolevu Beach House. Een stuk of 20 backpackers zijn hier. F$16,50 voor een schemel dorm bedje en een slechte keuken, goed dat ik zelf bestek bij me heb, ze hebben alleen een kookpitje en een keteltje. 'T strand is mooi. Morgenvroeg denk ik snorkellen en dan naar Nandi voor m'n laatste nacht in Fiji. Er zitten hier weer gecko's en ze hebben ook verkeersdrempels? In een 3de wereld land!













05-05-1998, Nandi, Fiji, dinsdag

Gesnorkeld, was wel aardig. Een lift van een oude rode Ford Falcon taxi gekregen met rode leren bekleding, kon wel een auto uit Pulp Fiction zijn. Moest wel F$5 betalen na afdingen, maar dat kost de bus ook. Van de weg geplukt in Nandi en ondergebracht in Coconut Inn voor F$11, alleen in een 2 persoons kamer! Een kroeg binnengelokt en wat gedronken met de locals en er zelf ook eentje gegeven, iets wat 2 andere toeristen nalieten, en die werden de kroeg uitgekeken. Chicken curry gegeten, goedkoop en heet. Daarna de nationale drank "kava" gedronken met wat anderen in 't hotel. 'T is gemaakt van een plantenwortel, die fijngesneden wordt en dan in een soort sok gedaan wordt, die wordt dan weer "uitgewassen" in een bak water en dat "modderwater" moet je dan opdrinken. Er zit een soort drug in, je voelt je tong tintellen, best grappig en je voelt het ook wel in je hoofd na een kommetje of 10. Toffe dag zeg. Was graag veel langer in Fiji gebleven, 't bevalt me wel. Waar ik tegenop zie in de States is het geven van fooi, dat vind ik zo iets raars, niet gewend en ik vind het gewoon niks.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Suva

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2023

Indonesie

03 Juli 2022

Zwitserland

02 Oktober 2021

Valencia

02 Oktober 2021

Lille

18 September 2020

Ameland
Dennis
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 200962

Voorgaande reizen:

11 December 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: