Costa Rica - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Costa Rica - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Costa Rica

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

27 Februari 2006 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Nou, slecht weer gehad de laatste weken, veel harde wind en regelmatig regenbuien. Helaas daardoor niet naar het mooie eiland in het meer van Ometepe kunnen gaan omdat de veerboten niet mochten varen. In een surfersplaatsje aan de Pacific was het ook niet anders, je waaide zo van het strand af Oftewel, kutzooi. De weersvoorspellingen waren slecht, dus wachten had geen zin, derhalve al eerder als verwacht naar Costa Rica gegaan, naar http://www.arenal.net/ . We hadden natuurlijk graag de vulkaanuitbarstingen willen zien, maar het was gigantisch bewolkt en regenachtig. De top van de vulkaan kon je nooit zien, we zijn er wel naartoe geweest, van dichtbij kon je wel af te toe wat lava naar beneden zien komen, een schrale troost in een toch evengoed prachtige omgeving. De lava van een grote uitbarsting van jaren geleden heeft er een filmachtig landschap van gemaakt. Tsja, wachten had ook hier geen zin volgens Pelleboer. Naar Tortugero National Park gegaan. http://www.centralamerica-photo.com/tortuguero.php
Het is een soort mini Amazonegebied, vooral bekend door de vele schildpadden, maar we zijn er natuurlijk weer buiten het seizoen, maar dat mag de pret niet drukken. Je moet eerst anderhalf uur met een bootje varen om er te komen, het ligt aan de Carribische zee, achter ons hotelletje is de oceaan, en voor ons ligt een enorm mooie grote rivierdelta met veel wildlife, schitterend. Daarna een dagje naar hoofdstad San Jose gegaan en daarna gelijk naar het noorden naar Cahuita, een beetje een vergeten, erg laid back, hippieachtig plaatsje waar veel van die verloren Duitsers rondlopen, en wij dus. In de jungle kwamen we toevallig uit bij een slangetje die net een salamandertje gevangen had, was wel apart om te zien. Daarna naar Puerto Viejo de Talamanca of zoiets. Ook hier wonen veel expats en is alles op toerisme toegespitst, veel restaurantjes en bars etcetera, wel fijn om even te chillen. Costa Rica is helaas wat duurder dan de vorige landen. Iedereen zit hier 's avonds aan de cocaïne, niet gek als je weet dat een grammetje maar 6 dollar kost, bij ons geloof ik 50 euro. Raar genoeg gedoogd de politie al het dealen en snuiven, maar worden wij na sluitingstijd op het strand uit het niets opeens gefouilleerd door dezelfde agenten die de hele avond rond de dealers hebben gelopen. Als we dus een grammetje gehad zouden hebben, en die verleiding is gewoon HEEL groot, dan hadden ze ons dus mooi genaaid en hadden we dus waarschijnlijk nu in de bak gezeten en een strafblad gehad, met alle gevolgen van dien. Gelukkig waren we op dat moment dus clean. Gisteravond kwamen we op een afterparty uit bij de Magic Buzz, een reggaebus, waar de locals met grote ogen weer rondliepen. We hebben ook een beetje geprobeerd natuurlijk, zoals iedereen hier, en dat (be)viel gelukkig prima, veel gepraat en bewogen en gelachen. Leuk volk. Als je hier in een kroeg zit, heb je ogen tekort om alle weirdo's te bekijken, erg amusant. We kamen om 06.45 thuis, en toen wisten we letterlijk en figuurlijk hoe laat het was. Vanmiddag derhalve een energiedrankje, 2 maaltijden, cola, een lange strandwandeling en wat geslapen, luisterend naar onze geweldige muziekinstaltie, daarna ging het weer wat beter. Morgenvroeg naar Panama. Ben benieuwd, we hebben nog ongeveer 4 weken, das veel voor wat we willen zien in Panama, dus eens kijken hoe we dat gaan invullen. Ene Johan Gijsen uit Roggel is daar ook ooit geweest, dus misschien hebben we wel tijd tekort om alles goed te praten wat hij daar heeft uitgespookt.

• 03 Maart 2006 - 20:07

Melanie:

Hi Dennis, leuk om je ervaringen weer te lezen, ik zie het zo voor me allemaal, very amusing...
    ik kan niet alle foto's op de site vinden,ligt waarschijnlijk aan mij! hahaha, greetings from a very cold boring Limburg. nice weekend, cheerio Mel

• 04 Maart 2006 - 16:09

Pap En Mam:

De fotorolletjes die je had gestuurd zijn klaar.Werkelijk schitterende foto's, prachtig, heb zoals vanouds alleen lang moeten zoeken om ergens een glimp van jou op te vangen ergens.De foto's van Toon hebben we nog niet gezien.groetjes...