Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Nicaragua

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

13 Februari 2006 | Nicaragua, Granada

Hier zitten we NU http://www.thebeardedmonkey.com

Tsja, dat ziet er dus erg westers uit. Van zulke hostels waren er in Leon (Nicaragua)ook enkele, zijn niet mijn favoriete stekkies, maar ze zijn erg handig, goedkoop en je vindt er veel info en andere reizigers om mee te babbelen en feesten, ook wel eens leuk, en door de gratis coffee,thee en gratis internet en erg goedkope meals ben je een dief van je eigen portemonnee als je toch gewoon in een local hotelletje wilt blijven.

We zijn in Noord El Salvador met een chickenbus een bergpas overgestoken naar de grens van Honduras, erg gaaf. Onderweg stapten steeds mensen in en uit op werk-verzamelplaatsen, vanwaar iedereen samen de bushbush in ging naar coffeeplantages om te werken, 50 kilometer bussen in 3 en een half uur, stapvoets dus. Hadden wel meer van El Salvador willen zijn, maar ja, tijd te kort. Daarna naar de Copan Ruïnes gegaan, mooi, maar we Palengue en Tikal waren mooier. Daarna naar Roatan gaan duiken. Alles is duurder dan in de Lonely Planet staat verdomme. http://seagraperoatan.com/ had ook goedkope barakken gelukkig. Op de eerste duik gaf de instructeur mij 9 pounds aan gewichten mee, terwijl ik 9 kilo nodig had; gevolg was dat ik niet naar beneden kwam en de hele wrakduik een kloteduik was, maar wel een mooi wrak, de Aguila. De duik heb ik niet hoeven te betalen, althans, dat heb ik gewijgerd. De dag erna was het slecht weer en maandags heb ik 2 prachtige duiken gedaan naar 42 meter, door een gat in het barriërreef. Ze zijn hier wat strenger kwa regels, Toon heeft alleen PADI Open Water, in Belize lieten ze hem gewoon 40 meter diep, hier mag hij geen wrakduik doen; heeft hier wel een certificaat gehaald waardoor hij in vervolg wel dieper mag. Veel Amerikanen op Roatan, dus SuperBowlSunday was wel gezellig. Daarna naar hoofdstad Tegucigalpa gegaan, een hostel met een eigen kroegje, achter tralies, self service barretje was wel handig. Met Hen van Rooy lookalike Ton Rutten uit Bakel enkele dagen opgetrokken, naar Leon in Nicaragua gegaan. Op de grens moet je 3km op een bakfiets, lachen, 2 kerels met backpacks, vorrtgefietst door zo´n inboorlingetje, bergop, ketting eraf, tsja, dan had ie maar een vak moeten leren. Op de PanAmerican Highway (lijkt meer op een Napoleonsweg dan op een highway) kom je veel oude Amerikaanse opleggers tegen, zou me nix verbazen als daar enkele originelen uit de roadmovie klassieker Convoy (met Rubber Duck, schoonbroer van Krelke) bij zouden zitten. In Leon kom je bekenden tegen; er zijn 2 prachtige Westerse hostels waar je ook kunt stappen. Opeens zie ik een bekend gezicht, Chantal Knippels, raar maar waar, vroeger uit Heytse, buurmeisje van collega Patrick H geloof ik, en collega Dimphy fitnessed bij haar broer. Leuke avond met ons 3. Eindelijk eens flink doorgezakt. Toon trekt niet alleen lesbies aan, local gay Mauricio (half zo groot als ons) hangt steeds letterlijk aan hem, omarmt hem op pijphoogte; Toon ziet er de humor wel van in, in het begin, later moet Toon in de disco rondjes om de bar rennen om hem kwijt te raken, de dag erna staat ie opeens in onze kamer haha. De dag erna allebei een flinke kater. Buiten is het 35 graden HEET. We vinden verkoeling in de grote airondicioned supermarkt in een coffeecorner, waar Ton Rutten ons ook vergezeld met een kater en we uren lang wat zitten te lachen, in de supermarkt in Nicaragua. Gister zijn we naar hoofdstad Managua gegaan. Andere wereld. Gevaarlijk. Alle guesthouses en restaurants hebben tralies. We worden voortdurend erop gewezen dat we de taxi moeten nemen. Raar gevoel. Naar voetbalwedstrijd geweest tussen het lokale Walter Feretti tegen Diriangen http://www.laprensa.com.ni/deportes/deportes-20060213-03.html . 1-0 door Argentijnse aanvoerder Carlos Martino, die ook een schwalbe penalty miste. Gisteravond naar Ierse Pub Shannon gegaan, flesje lokale rum gedeeld, achter tralies, en oppe tijd gaan slapen. Nu even een middagje relaxen in dit prachtige hostel in Granada, straks even naar het centrale plein van deze ¨beroemde¨ koloniale stad aan een meer en een vulkaan (wederom). Morgen naar het meer van Ometepe en dan richting Costa Rica. Happy Hour begint om 16.00.

• 15 Februari 2006 - 22:53

Pap En Mam:

Wat een belevenissen weer allemaal,fijn om het zo allemaal een beetje te kunnen volgen.
    Prachtige foto's ook, zoveel moois zien de meeste mensen in hun hele leven nog niet!
    Geniet ze.

• 26 Februari 2006 - 12:08

Sannie:

Genietend wéér jou site gelezen. Dat duiken lijkt me schitterend!
    En aan avonturen hebben jullie géén gebrek!Mooie foto's en fijn dat het goed met jullie gaat. Hier is het carnaval, het sneeuwt fijntjes en het is zúúr.
    De groetjes óók aan Toon van mij en Cor.

• 26 Februari 2006 - 21:05

Carlo:

Hey Dennis,

Leuk om je site uns te zien en te lezen.....leuke dingen dingen mee gemaakt!

Fijne tijd daar

groet Carlos oet.....r....l