Sprechen Sie Deutsch... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Sprechen Sie Deutsch... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Sprechen Sie Deutsch...

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

12 Januari 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wellicht de nieuwe werkgever voor Len hier in Cape Town. http://www.callsunited.com/positionen.html

http://www.parlotones.co.za/html/home.htm eerste Zuid Afrikaanse band met internationaal contract, speelt zondag hier, tegelijkertijd met de tweede helft van Ajax-Ajax verdomme.

We zijn naar Cape Point gegaan, dat is waar Kaap de Goede Hoop ook is. Daarna een stukje wijnroute gedaan. Die omgeving is echt geweldig; die druivenvelden tussen die bergen, super. Ook wijntjes geproefd natuurlijk, bij http://www.zevenwacht.co.za/ in Stellenbos, wat erg Nederlands aandoet, zoals zoveel hier. Gisteren de hele dag door deze prachtige stad rondgewandeld. Shirtjes van Cape Town Ajax zijn niet "in demand", dus moeilijk te krijgen; hier houden ze meer van Kaiser Chiefs en Orlando Pirates. Heb wel 1 shirtje gezien, maar dat was een namaak en niet mooi, Stan. Zal zondag bij het stadion kijken, maar volgens de locals is daar geen fanshop. Hier staat wat over hun blevenissen http://www.ajaxct.com/home/ . Ze hebben gisteren een riviercruise gemaakt en jetski's gehuurd heb ik me net laten vertellen.

Het Waterfront http://www.waterfront.co.za/ is een soort Outlet Center, maar dan MEGA. Echt keiruig gebouwd rond de haven alhier; ook het Jazzathon Festival vindt sinds gisteren daar plaats. Vooral voor vrouwen zijn hier hartstikke leuke kleren te koop.

Ook weer bekenden tegengekomen natuurlijk. Een vriendin van de ex van Len, ook een Joyce uit Roermond, is hier met Djoser. En Neal O'Riordan komt hier opeens ook weer aanlopen; die is na Livingstone naar Johannesburg en Port Elisabeth gegaan raar genoeg. Excuses genoeg dus om te zoepe :0 .

Kutzooi. Moet alles opnieuw typen. Zucht.

We hebben een bustour gemaakt door de stad. De stranden zijn erg gaaf, vooral Camps Bay is mooi, en duur. Dan naar http://www.aquarium.co.za/ ,daar zijn alle beestjes flink grootgevoerd; van de morenen verschud ik me zelfs, gatver wat een bakbeesten. Wel een geweldig aquarium, echt.

Vandaag zijn we naar de Tafelberg http://www.tablemountain.net/main/index.asp gegaan. Helaas stond er een lange wachtrij voor de kabelbaan, dus moesten we met tegenzin 2 uur gaan klimmen. Maar de "gorge" waar je doorheen klimt is super. Het was 2 uur AFZIEN met hoofdletters. Bah bah. Bovengekomen strompelen we naar een restaurant.....water, water, water.....dan weet je pas hoe lekker water kan zijn, en dat het niet alleen voor eenden is. Als we buiten komen na wat gegeten te hebben, is er opeens een wolkendek op de tafelberg, leuk, kutzooi, hebben wij weer. Dan maar weer naar beneden, nu wel met de kabelbaan in 3 minuten. De taxi in, naar Greyhound busstation en ticket naar Knysna gekocht voor dinsdagmorgen.

Len gaat morgen een helicoptervlucht maken. Dat heb ik al eens gedaan. Moet toch wat dingen skippen. Die shark-cage-dive doe ik ook niet. Je krijgt geen duikpak aan of zo. Als er een jaws gesignaleerd wordt, zegt de tourguide dat je je adem moet inhouden en een kooi in moet duiken. En daar betaal je dan weer 100 euro voor. Lijkt me wel spectaculair, maar nu even niet. Een rugbyshirt koop ik ook niet van Zuid-Afrika, vind de kleuren niet zo mooi. Scheelt weer. Heb wel al 3 andere t-shirtjes.

Kaapstad overtreft al mijn verwachtingen. Wat een mooie stad zeg. Samen met Rio de Janeiro toch wel de mooiste grote stad die Denniske heeft mogen bezoeken. Net even de was gehaald bij de laundrette. Dalik eventjes chillen op bed met tof muziekske uit het Kijkshop speakertje, daarna douchen, lekker eten en een fles bier hebben we zeker wel verdiend vandaag. Een Carling Black Labe Lagertje is onze favoriet. Een double Jack & Lime on the rocks s een andere favoriet, mmmmmm. En er staat nog een fles wijn van Zevenwacht, mmmmm.

  • 12 Januari 2007 - 18:25

    Melanie:

    Hey Dennisje....
    very funny en stoer allemaal. by the way.. ik reageer elke keer via de pc van iemand anders omdat ik op dit moment geen eigen pc meer heb... De knoop is definitief doorgehakt en de boodschap,besef is eindelijk overgekomen bij de wederpartij, je weet denk ik wel wat ik bedoel. dus even een klote situatie op dit moment.. voor mij een opluchting, heeft lang geduurd!!! daarentegen een hoop gedoe en geregel, je hoort het wel allemaal.
    greetings Mel

  • 12 Januari 2007 - 20:39

    Bär:

    Hey Dennisje wat klote voor Melanie...elke keer op de pc van iemand anders. tsjonge tsjonge...en daarna ook nog een knoop doorhakken, en een hoop gedoe en geregel ..je zou voor minder een reactie geven op een reisverhaal. Maar genoeg over Melanie. Nu iets over jouw reisverhaal: IK heb vandaag mijn linker teen gestoten aan de rechterplint van de livingroom, plus ik had geen smeerbare boter voor mijn boterhammen vanmorgen.


  • 13 Januari 2007 - 12:39

    Len:

    Op Hout Bay hebben wij the Soap Girls ontmoet. www.thesoapgirls.co.za
    Praten perfect synchroom als ze zeepjes verkopen waarvan een deel van de opbrengst naar een goed doel gaat.
    Zojuist met een Huey helicoper over Kaapstad gevlogen. Errug gaaf.

  • 13 Januari 2007 - 18:23

    Vester:

    ik lees dat je veel plezier hebt, goed zo!! en geniet ervan.. en ik zal Gé eens vragen om melanie een beetje te kalmeren. ik denk dat die ook wel ergens een knoopje in wil leggen of doorhakken.

  • 14 Januari 2007 - 19:59

    Ed:

    South Africa, great country. Als alles mee zit treffen we ons waarschijnlijk, ben de eerste twee weken van Feb in Boksburg
    Greeting

  • 15 Januari 2007 - 13:27

    Frans:

    Ons de kaas van het brood eten met Namibie en Zuid Afrika.........maar wij zitten in Istanbul.......

  • 15 Januari 2007 - 13:27

    Frans:

    Ons de kaas van het brood eten met Namibie en Zuid Afrika.........maar wij zitten in Istanbul.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2023

Indonesie

03 Juli 2022

Zwitserland

02 Oktober 2021

Valencia

02 Oktober 2021

Lille

18 September 2020

Ameland
Dennis
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 199430

Voorgaande reizen:

11 December 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: