Ajax skop gat ! Die poppe gaat dans ! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Ajax skop gat ! Die poppe gaat dans ! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Ajax skop gat ! Die poppe gaat dans !

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

15 Januari 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zaterdag flesje wijn gekilled. Daarna naar de Mercury Lounge gegaan op advies van een local. Nou. Een back to school party in een buitenwijks fabriekspand. En er was ook alcohol. Veel. Een sticker op je borstzak met "my nickname in highschool was:" . Wel gelachen. Alleen had ik die lariam malaria tablet, of beter, anti-malaria tablet, misschien beter niet net van te voren kunnen innemen. Zo dul as unne knien manne. Bah bah. 's Morgens een afwasbak langs m'n bed gevonden, gelukkig leeg, just like home. Zondag dus cricket en Ajax op het programma. We gaan met onze Ghaneese Amsterdamse hostelgenote in een open taxibrommertje naar het cricketstadium naar de 4-day testmatch. Helaas blijkt de uitploeg al na 3 dagen gewonnen te hebben, zucht, dus geen cricket, damn. Dan maar naar de voetbal. Er zijn 2 voorwedstrijden, waarbij de begeleiding van de 2 Ajax-en tegen elaar spelen. John van den Brom en linksbuiten Fred Grim laten zien dat ze al lang gestopt zijn met voetballen. Stadion is we leuk. Alleen aan de lange zijden staan tribunes, de korte ant is gewoon open. Een kant wordt leeg gelaten, onze kant is volledig vol met toch wel een verbazingwekkend uitzinnige menigte. Is dat niet op de NL TV geweest ergens ? We krijgen voor de wedstrijd elk een kartonnen bord in onze handen gedrukt. Op eentje staat "Ajax skop gat" oftewel "kicks ass" en eentje met "die poppe gaat dans !!", die moeten wij dus omhoogdoen als er gejuicht moet worden, wel grappig. Ajax Amsterdam speelt werkelijk waar, waar-de-loos. Echt schandalig. Ok, ze spelen niet met Ajax 1. Maar de spelers met nummer 19, 33 en 36 kunnen bij Heytse 3 echt niet aanpikken. Ok, hooguit voor Miel dan ;). Ook Klaas-Jan en Leonardo kunnen echt geen potten bakken cq breken. Een echte AANFLUITING. Ajax Cape Town speelt daarentegen best aardig. een speler die bij Ajax Amsterdam is afgetest scoort 2x, haha. Daarna is er een "braai" (=BBQ) op ons hostelbalkonnetje. Er zijn veellocals, en vooral ook veel drugs. Ze rollen de joints in doorzichtige vloeitjes ?? Best grappig om te zien. Aangezien ik de hele dag een kater gehad heb, had ik wel trek gekregen, en vooral de gratis saladebar zorgden voor een nog diekere pens. Het was zo erg, dat Dennis, ondanks de erg gezellige atmosfeer, op bed moest gaan liggen met penspijn. Damn. Eigen schuld, dikke buik. De internetcafe-memeer is nu een cdrommetje aan het bakken met mijn nieuwste foto's en video's. Vandaag zijn we naar Robben eiland gegaan. http://www.robben-island.org.za/ . Ik vond dat ERG indrukwekkend. Je krijgt eerste een bustour, waarbij een ex-gevangene aanwezig is, en je het een en ander verteld. Daarna ga je een gevangenis in, waar je wordt opgewacht door de volgende "tourguide". Hij begint met:"Hello ladies & gentlemen, my name is Patrick Maranga, is spent 20 years in this prison....". Daar wordt je kil van, ik althans wel. Leuke verhalen, over hoe ze onderling communiceerden door bijvoorbeeld een briefje in een tennisbal te stoppen, en dan te gaan tennissen met anderen cq informatie uitwisselen. Ook de cel van Nelson Mandela gezien natuurlijk. Dit bezoek past wel in het rijtje Auschwitz, S21 prison in Phnom Penh, Alcatraz en de motortour bij een echte Vietcong achterop. Kei sjiek en vooral indrukwekkend. Daarna met een leuke Amerikaan naar een Ethiopisch restaurant gegaan. Ook dat was erg leuk. Ze maken een soort tafellaken wat ook eetbaar is, soort pannekoek, en daarop kiepen ze je bestelde gerechten om. Dan trek je stukjes van die pannekoek af, en graait in de eethoopjes, totdat alles op is, ook het tafellaken. Erg leuk, wel duur. I had een briefje van 50 US dollar gekregen wat mam ergens tussen mijn oude spullen gevonden had thuis. Dat briefje was van 1993. In de eerste 6 landen reeg ik dat nergens gewisseld, omdat ze alleen de nieuwe druk accepteren; om gek van te worden steeds. Gelukkig heb ik het hier in de stad wel kunnen wisselen, tegen een slechte koers, maar ja. Goed dat we morgen aafhouwen. Veel te veel geld opgemaakt hier. Dat gezuip ook altijd !! En dat bericht van die Melanie heb ik er zelf opgezet, om te kijken wat voor een uilskuiken daarop reageert, haha, dat was wel een inkoppertje Alberto del mini-Monte ;).

• 16 Januari 2007 - 04:09

Jean:

Wist niet dat ze eten hadden in Ethiopie !!!!

En die 50 euro uit '93 zijn van mij Dennis.

Groet

• 16 Januari 2007 - 09:33

Wiel:

besse noe alweer pleite? verwindj nest.

• 16 Januari 2007 - 15:31

Bär.:

Welke uul geeft een reactie op zijn eigen reisverhaal!

• 16 Januari 2007 - 17:04

Bär.:

Ei, weem guft zich hie oet as mich?

• 16 Januari 2007 - 17:04

Bär.:

Vraog ich mich auch aaf!

• 17 Januari 2007 - 08:17

Jurgen Geurts:

Hij Dennis
    Deze reis lijkt me echt geweldig,Hoe lang blijf je nog.
    Heb je wel even de primeur gehad van Ajax tegen Cape town.
    Ga je ook nog naar de gevangenis van Nelson want Ten Cate was ook even daar.
    Nou heeel veel groeten uit een regan achtig Heytse zaterdag is de famuse elf dorpen tocht.
    Waar weer veel slachtoffers gaan vallen ik doe zeker niet mee hou niet van die wedstrijdtjes drinken.
    Gr Jurgen

• 17 Januari 2007 - 19:17

Melanie:

sorry. ik zal je verder privé mailen.

• 17 Januari 2007 - 20:25

Dennis:

Okay

• 18 Januari 2007 - 17:22

Nicole:

Nou je hebt nu al weer een hoop ervaringen opgedaan. Geniet er nog maar even van. En het bezoek op het Robben eiland zal wel 1 van de hoogte punten zijn geweest

Nog een fijne reis

• 19 Januari 2007 - 21:18

Marianne Bultman:

ha die Dennis,
    eindelijk komt het er dan van om je even te schrijven. Schitterende verhalen, weer. Wat zul je genieten,mazzelkont!
    Als je op de terugreis in Dubai bent en toevallig in het Carlton-Ritz Hotel logeert
    ;-), doe dan de groeten aan een vriendin van onze Laura, Tamara Peeters, zij werkt daar.
    Hartelijke groeten, ook van ome Joep en tante Leen natuurlijk.
    Toet in ut Heitserlandj.
    Marianne

• 30 Januari 2007 - 10:05

Melanie:

he die reactie van 17 januari is niet van mij over dat privé mailen..
    very funny Dennis..
    niemand heeft gereageerd.zelfs geen uilskuiken! hahaha

• 03 Februari 2007 - 10:19

Kelly:

hoi ik ben ook fen van
    ajax kan goed voet balen
    doei