Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

19 Maart 1997 | Singapore, Singapore

19-03-1997, Singapore, woensdag, land nummer 10!

10.30 uitgeslapen, ontbijtje, 13.00 bus Singapore 11RM. Bij douane strengere controle als normaal, evengoed snel er doorheen, veel regen, maar in S'pore zelf is het redelijk mooi weer. Vanaf busstation naar Waffels Homestay gelopen, want we hadden nog geen S'pore dollars om een bus te betalen. We moeten wachten tot ze een maffe Zwitser eruitgegooid hebben voordat er plaats is voor ons, 10$p.p.. Koers 1$= 1,40 S'pore dollars, 1f=0,75 S'pore dollar. Voor onze begrippen dure dorms, supermarktprijzen zijn Nederlands, zelfs iets duurder, ook toastjes van bedrijf uit Weert te koop, waar Len meer van weet. Bier ook hier te duur. Ze hebben ook spa rood met alcohol! Lekker gedoucht+ kleren beetje nat gemaakt. Helaas geen idee of we misschien morgen ergens Ajax kunnen kijken. Bij de prijs zit welllicht ontbijtje+ free tea+koffie.

20-03-1997, Singapore, donderdag

Om 10.00 wakker, 10.12 aan 't ontbijtje, wat weinig voorsteld. Nu is het avond, hoe laat weet ik niet. Veel, heel veel gelopen vandaag. De "grote" straat Orchard Road belopen, shoppingcentra aan de lopende band, enkele prachtige immens grote gebouwen. Daar de hoogste van uitgezocht en gewoon binnengelopen, lift hoogste verdieping, brandweertrappen op, emergancy exit en als laatste opstakel een ladder op dak tegen een wand gezet, resultaat: een uitzicht over heel Singapore, zoals alleen de schilder en ramenwasser van dit gebouw ooit gezien hebben, wat mooi, mooiste uitzicht tot nog toe, beter dan HongKong Victoria Peak zelfs. Gelukkig niet betrapt! De metro (MRT) gepakt richting postkantoor, bij roken of eten op station krijg je maar liefst 650 gulden boete! Daar laat je het wel voor. Planet Hollywood even binnengeweest, gewoon om te kunnen zeggen "we zijn in Planet Hollywood geweest". Postkantoor is verhuisd, toch gevonden. Post voor Len, alleen bandje, geen briefje, pakketje was kapotgegaan, dachten eerst dat bandje van Marce afkomstig was, wat blijkt later, het is van Micke?! Ongelooflijk, ook blijkt dat Micke mij kaart heeft achtergelaten in Penang, kut, dat wist ik dus niet, balen! Micke is godverdomme al thuis al een maand! Ticket Australie niet kunnen krijgen of zoiets toen maar Malaysia gedaan, heeft daardoor geld overgehouden misschien gaat hij naar Z.-Afrika of Guatamala, daar waar ook deze jongen graag naartoe wil, wat een verassing zeg! Sinds maanden, laatste keer was met Micke+David in Bkk toevallig, Mac D. gegeten, mmm, ook 2 gebakjes gekocht voor bij de tv, hopelijk onder voetbal opeten, en anders zonder voetbal. Even verwennen voordat we er weer tegenaan moeten in Indonesie. Cirrus gepind, 300S$=f400, ook al Indonesische Roepies gepakt 82000 voor 50S$. Koers 1f=1230RP, 1$=2300RP.

21-03-1997, Singapore, vrijdag

Vanmorgen richting Sumatra. FOUT! Voor 't eerst sinds ons vertrek verslapen! Te laat voor boot, geen andere keus dan hierblijven. Lange brief naar Micke geschreven, 2 kranten gekocht en ook grote fles cola (goedkoop), 4 broodjes, en jawel, Nederlande kaas! Mmmmmm! Dat was wel erg lang geleden. Nu maar even in Lonely Planet van dit guesthouse lezen, die is "iets" uitgebreider dan ons boekje. Veel koffie geleuterd, bij buren snel gegeten.