Steve Irwin is alive ! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Steve Irwin is alive ! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Steve Irwin is alive !

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

22 Januari 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

In Durban wonen veel mensen van Indiase afkoms, dus veel curry dishes ! Enorm lekker gegeten voor enorm weinig randjes, zo moet dat ! Zaterdagavond even bij http://www.burn.co.za/burn.htm geweest, ergens in een fabriek op etage 4 en 5 of zoiets. Er stond een jukebox met 40 mp3 cd's die zo uit mijn PC hadden kunnen komen, maar onze aangevraagde liedjes lieten te lang op zich wachten. De rooftop view was geweldig; over een gedeelte van Durban-by-night. Len had echter krom zin vanwege zijn 12Move email problemen, en dus zijn we niet lang egbleven. Zondagochtend besloten dat we liever terug naar de bushush gaan ipv een grote stad. Dus de straat op. De long-distance bussen zijn allemaal al weg; een mini-bus terminaletje gevonden, waar wij de enigste blanken waren, maar dat deert niet, we waren wel snel in http://www.isinkwe.co.za/backpackers_index.html dit hostel, midden in de bushbush dus. Dit is echt een super lodge. Fijn zwembadje, bar, internet en betalen met de creditcard, dan kost het tenminste nix, of wordt dat ook van de bankrekening afgeschreven als je die gebruikt ? :). Even naar Dumazulu cultural village gelopen bij ons langs; een nagebootst Zulu dorpje, want tegenwoordig wonen ze wat moderner. Ik vond het kei leuk, ik liep met een groep Engelse 60+-ers die ntzettend veel humor hadden. Heb me kapot gelachen. Een vrijgezelle Zuluvrouw kost 11 koeien. Ik heb maar gezegd dat ik er maar 10 heb, dus helaas. Elke Zulu man heeft zijn eigen hut, zijn vrouwen ook elk een hutje. Ze mogen elk een evenredig deel van de week met hem besteden. Als hij sex wil, ligt hij op zijn rieten matje, de vrouw (1 van de velen) ligt op een matje 1 meter ernaast. Hij heeft een stok waarmee hij haar aantikt, en dan moet zij dus aantreden. Lekker makkelijk. Als je hoofdpijn hebt, moet je naar de waarzegster, en die stuurt je door naar de medicijnman, waarna de klachten dus over zijn. Als de klachten niet overgaan, worden de voorvaderen geraadpleegd. Met andere woorden, je kunt beter geen hoofdpijn "simuleren" ;). Het is dus een mannenwereld. De tourguide begint al duidelijk met "hello GENTLEMAN and ladies". De mannen moeten overal als eerste naar binnen, daarna pas de vrouwen. Hier weten ze hun plek wel nog ;). Het is echt superrelaxed vertoeven hier; prachtige sterrenhemel bovendien. Vandaag zijn we naar http://www.uyaphi.com/south-africa/game-reserves/st_lucia.htm geweest. De eerste World Heritage site van Zuid Afrika. Het is een Wetlands gebied aan de kust. In de auto zie ik peens een python de weg oversteken, laat ikum Monty noemen; onz tourguide stapt uit de auto en gaat alla wijlen Steve Irwin achter Monty aan, Monty springt omhoog, Steve steps back, Monty runs off. Game over. Gesnorkeld in Cape Vidal en daarna een Game Drve gedaan door dit prachtige Wetlands gebied. We slutien af met een boottour over een rivier. Opeens horen we : "ha verkes!", is daar de Roermonde n Eindhove woonachtige en in Kaapstad reeds tegengekomen Joyce weer met haar Overlandtruck. Lachen ! Biertjuh ! Leuke boottocht met vooral nijlpaarden. In dit gebied valt normaal 1050mm regen per jaar. Dit jaar echter 2x zoveel, en de 2 jaren ervoor maar 300mm ! Als er maar 300mm valt, krijgen de rendiermoeders te weinig water in zich om moedermeld te produceren, waardoor de paseborenen het meestal niet overleven. In Johannesburg is dit jaar de meeste regen gevallen in 70 jaar; again, Global Warming dus. Flink rood geworden vandaag. Eigenlijk voor het eerst in 6 weken gezond op het strand, welliswaar staand, maar toch. Onze tourguide heeft een stagiair, die als voornaam "Wiseman" heeft. En nee, ik heb het hem gevraagd, maar geen van zijn 5 zussen heet "Wisewoman". Hij wist niet wat een airbag was. Wel zei hij op het strand:"look Dennies, lellele tiete !". Morgen gaan we proberen Swaziland te bereiken. We hebben net een lift aangeboden gekregen van iemand die hier kampeert, hij brengt ons morgenvroeg naar de dichtsbijzijnste bushalte. Nu even een wijntje met hem gaan drinken tuntj mich.

• 22 Januari 2007 - 19:03

Frans:

Ben weer thuis na een heerlijke vakantie. Dalik mijn laaste belevenissen efkes bijwerken op www.fransboerjan.waarbenjij.nu. www.11dorpentocht.nl edisie 2007 ook weer succesvol verlopen. Alleen ene Haroldje Coenen heeft het weer niet gered. Is dit jaar tot kroeg 10 gekomen.

• 23 Januari 2007 - 18:59

Madgirl:

Hoi hoi
    Kzag dit adres staan bij je profiel op hyves. Je hebt een mailtje van mij.
    Groetjesssssss
    Madgirl

• 23 Januari 2007 - 21:49

Frank Vestjens:

Heb ze er van die indiase mensen geen gemist daar in Durban. Op kouk 6 zit ze.
    Fijne reis verder, ik heb hem al gehad, best de moeite waard voor eens mee te maken.

• 24 Januari 2007 - 08:00

Len Coenen:

Die Harold uit bericht 1 moet UIT de familie!

• 24 Januari 2007 - 19:19

Teun Van Jo Van Toke:

Auch aan lellele tiete gezaete?

• 25 Januari 2007 - 23:31

Stan:

maistro H. Coenen is tot in Wessem gekomen. Dus echt niet tot kroeg 10.