Sucre, administratieve hoofdstad - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Sucre, administratieve hoofdstad - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Sucre, administratieve hoofdstad

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

24 Januari 2002 | Bolivia, Sucre

24-1-2002 donderdag, Sucre

Veel later dan verwacht aangekomen, rond een uur of 10 geloof ik. Wel toffe ligstoelen in de bus.
6 uur goeie weg, en 6 uur alla Parijs-Roubaix, de rest ging wel. Sucre is echt een lekker stadje; doet aan Cusco denken, alleen wat mooiere architectuur en meer wit en minder commercieel. Vera Cruz Hostel is wel ok. Bolivianen zijn groter dan Peruvianen, en de dames hier in Sucre zijn niet mis. Wel veel bedelaars en schoenpoetsers hier. Is toch wel jammer dat ik geen spaans spreek, Len lult zich rot, met plezier, en ik kan vaak niet deelnemen aan de gesprekken, soms vind ik dat wel jammer. Soms ook niet. Gisteravond naar Joyride bar geweest, een Nederlandse bar. Best gezellig; na 00.00 gaan de tafels en stoelen weg en wordt er gedanst. Ik had geen zin om te dansen, ik zat lekker aan de tap met cuba libres. Werd wel vaak gevraagd om te dansen, maar had geen zin. Stom eigenlijk. Voordat we naar Joyride gingen nog wijn gedronken in ons hostel met 2 Ieren en 3 Boliviaansen. Veel geld opgemaakt, 30 gulden de man, valt eigenlijk wel mee, maar voor hier is dat veel geld. Laat thuis vannacht.

25-1-2002 vrijdag, Sucre

Om +-11.30 wordt er geroepen in het hostel :” Dennies, Dennies, Dennis….” . Len was net naar de wc en hoort vertellen dat er beneden 2 Boliviaanse dames op me aan het wachten zijn ?? Len had dat gister blijkbaar afgesproken met z’n zatte kop ! Het waren er zelfs 3 ! Met een auto, die het stuur links had zitten en het dashboard rechts !!, wat rondgereden door Sucre, best leuke meiden, maar ze hebben al verkering, ze vinden het gewoon leuk om met ons op te trekken en dan vooral met Len natuurlijk omdat die spaans kan. Siësta van 14.30 tot 16.30. We hebben allebei hetzelfde t-shirt aan, op de kleur na, van Cusqueña cerveza, dat ziet wel grappig uit, de Cusqueña brothers ! Pizza gegeten, en een half uur later weer naar de plee moeten rennen. Dat heb ik al een paar dagen, als ik eet of drink moet ik snel daarna naar de plee. Dat was ons eerste eten en drinken vandaag trouwens, na 2 hamburgers gisteravond, na de wijn. 15 Days down, 20 to go. Hopelijk gaat alles goed de komende dagen en komen we rond 1 februari in Asuncion aan. Straks inpakken, wat wijn drinken en naar de disco met de Boliviaantjes. Morgen wel al om 6 uur op en het geld is bijna op en ik wil niet pinnen hier, dus een beetje rustig aan straks. Morgen dus om 7.00 bus Potosi, weer op koppijn hoogte, daar een tour door de mijnen ? En ’s avonds als ut goed is de bus naar Villazon aan de Argentijnse grens. Ik baal wel dat we de grote gevangenis van La Paz niet hebben bezocht, daar kon je een rondleiding krijgen tussen 1500 gevangenen. Gisteren ook heel even naar huis gebeld voor het eerst. Alles was goed. Wilde gisteren ook een postpakket naar huis sturen met fotorolletjes en souvenirs, maar dat kostte bijna 50 piek by air. Das me teveel, en per boot duurt me te lang. Heb al 6 rolletjes van 36 vol ! Gisteren ook wat kleren laten wassen bij een laundry service hier verderop; best prijzig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2023

Indonesie

03 Juli 2022

Zwitserland

02 Oktober 2021

Valencia

02 Oktober 2021

Lille

18 September 2020

Ameland
Dennis
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 200728

Voorgaande reizen:

11 December 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: