Quebec City & Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Quebec City & Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Quebec City & Montreal

Blijf op de hoogte en volg Dennis

01 Oktober 2018 | Canada, Montréal

Eens iets anders dan een eiland verkennen; een 2-steden-trip !
6 uur terug in de tijd van Zaventem naar Montreal, met de Kia Rio om Montreal heen naar Quebec City. Autorijden was erg stressig door de vele wegen en dito wegwerkzaamheden (= detour).
boutique hotelletje in Old Town
met 100 luide mensen tegelijk petit dejeuner aan lange tafels in bakkerij Paillard
vanuit de Citadel via een prachtige boardwalk naar het beroemde 5 sterren Fairmont Le Chateau Frontenac met uitzicht over de St Lawrence baai.
In de whale fjord bij Tadoussac met zodiacs vele dwergvinvissen, “normale” vinvissen (> 20mtr), zo'n 10 beluga's en diverse humpbacks gezien, waarvan er 1 speels was en wel 20x met staart op het water sloeg en zelfs 1x spectaculair volledig uit het water sprong. Echt fenomenale dag !! De oorzaak van het samenkomen van deze vele grote visjes ligt in het samenkomen van zoet en zoutwater, en 3 stromingen en nog van die dingen.
In Montreal: reuzenrad, Old Town, beroemde smoked meat Schwartz's Deli, berg Mont Royal beklommen met prachtig uitzicht, wijk Petite Bourgogne (Anthony Bourdain was here bij Joe Beef) en de Atwater Farmersmarket met daarin de Premiere Maison bakkerij met de beste gebakjes en coffee van de regio. Ook de prachtige basilique Notre Dame bezocht.
Een fiets gehuurd bij een vd honderden bixi verhuurpunten en de mooie Pont Jacques Cartier bezweet overbrugd naar eiland St Helene en via de mega golfbal Biosphere naar Ile Notre Dame voor een fietsrondje over het Formule 1 circuit van Jilles Villeneuve, kei gaaf !
een apart cq beroemd gerecht is poutine.......frites met kaas en jus.........
De steden zitten vol met microbrouwerijen, daarmee zijn ze veel verder dan bij ons, en dat proef je !
Het is wel duurder dan bij ons. De prijzen op menukaarten zijn zonder BTW. Er komt nog 5% landelijke tax bij, 10% provincie tax en 15% fooi.
uiteindelijk 90km en 130.000 stappen gezet, 1 dagje bus + zodiac, en 1 dagje fietsen, en allebei niks afgevallen :).