Jamaica - Reisverslag uit Negril, Jamaica van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Jamaica - Reisverslag uit Negril, Jamaica van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Jamaica

Blijf op de hoogte en volg Dennis

25 Januari 2019 | Jamaica, Negril

9 dagen, 7 nachten naar Jamaica, Negril, met Lier, Boerjan, Meule en Ziep naar Travellers Beach Resort. Kamer alleen, heerlijk, heb burn out, dus dat is prettig. Heerlijk zwembad met watervalletje en poolbar. Fijn restaurant annex bar met mooi patio terras over strand heen, pal aan de oceaan. Veelal jerk chicken gegeten, het nationale gerecht. Kip gegrilled op een olievat met jerk spices. Red Stripe bier is HET bier hier, en de stubby's smaken naar meer. De frozen pina colada's ook. Negril en een voormalig hippie dorpje, heel anders dan de cruiseship steden Monego Bay en Ochos Rios. Prachtige cliff-restaurants en het beroemde Rick's cafe met de cliff duikers. Ook Ivan's en Rockhouse zijn mooie restaurants met een prachtige sunset. Taxi's hebben geen meters maar vragen gewoon wat per persoon; veel te duur natuurlijk, maar ja. Het Seven Mile beach waar we aan liggen is het mooiste strand van Jamaica. Het Amerikaanse keten restaurant Margaritaville van countryster Jimmy Buffet ligt hier ook, net als Drifters bar van een oud member van The Drifters. En Woodstock bar heeft de leukste strandbar waar we een regendagje doorbrengen met Engels voetbal. Dagtocht naar Dunns Watervallen (soort Efteling waar je een waterval kunt oplopen hand in hand met honderden Amerikanen) is op zich wel mooi. Maar niet ions ding. De busrit naar het binneland naar Nine Mile, het dorp van Bob Marley is veel indrukwekkender ! Natuurlijk toeristisch, maar wel tof. Leuke rondleiding gehad en natuurlijk het graf mogen aanraken, JAH MAN. Ook een dag naar Appleton Rum distillery geweest, deze is overgenomen door Campari, die er een nieuw visitors centre hebben gebouwd, vóór de zeer oude distillerij. Een spoorlijn moet er de komende jaren voor gaan zorgen dat de cruiseschepen hier ook volk naartoe sturen. Daarna naar Floyd's Pelican Bar.....een bar op houten plen ongeveer 1,5km de oceaan in, waar het ondiep is en je er rondomheen kunt lopen met een biertje. Zeer toeristisch maar ook begrijpelijk waarom. Erg gaaf. Dagje in zwembad poolbar gehangen met bewolking, geen zon, maar toch erg verbrand helaas. Heenvlucht van Schiphol met overstap in Punta Cana (Dominicaanse), op terugweg hoefde dit gelukkig niet. Vakantie was veel te kort.