San Cristobal de las Casas - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu San Cristobal de las Casas - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

San Cristobal de las Casas

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

15 December 2005 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Dat schiet lekker op, internet per telefoonlijn, heeft me er al 4x uitgeflikkerd, kutding. Zo, dat moest er effe uit. Ondertussen moet ik ook nog met 1 oog naar een Tom Cruise blockbuster kijken, met ijzeren beesten met koplampen. Leuk. 2 minuten later.....ben maar even naar een internet cafe gerend, want werd niet goed van dat trage ding. Maar dat was al duidelijk. We zijn vanmorgen met een prima nachtbus vanuit Mexico City aangekomen in het pitoresque San Cristobal de las Casas, echt een schitterend stadje, wel toeristisch, maar ja, who cares. Het ligt op zo´n 2100 meter of miles dat weet ik niet. Hebben vanmorgen nog eerst effe 2 uurtjes gedut, was wel nodig. Paar dagen slecht geslapen helaas. Kerel vlak bij me in de bus, was net een groot kind, moest zonodig de hele 16 uren keihard lachen, hoesten, neus optrekken, 10x naar de WC en elke keer als hij terugkwam plofte hij op zijn stoel neer, bovenop zijn half lege plastic literse fles water, die hij dan steeds (ja 10x) ging uitdumpelen, midden in de nacht. Leuk, reizen !! Hihi. Mexico City was erg indrukwekkend. Supergroot, super veel mensen, super veel straatventers, prachtig om in volle metro´s te reizen. Rond spitsuur worden de vrouwen gescheiden van de mannen in de metro´s, want anders worden de Mexicano´s te handtastelijk....ik heb het nog geprobeerd, maar helaas ;). Stadsplein was mooi versierd voor kerst. Azteca stadion was ook indrukwekkend, wel 2x er naar toe moeten gaan, helemaal in de outskirts met metro en trein, want de eerste keer was het nét gesloten, grrrrrrrrr, toch uit weersigheid de dag erna wederom gegaan, en geen spijt van gehad. Er stonden veel mensen voor het stadion, dus ik dacht, zou er dan toch een wedstrijd zijn, maar nee, U2 voorverkoop. Helaas werd Mexico-Hongarije in Phoenix Arizona gespeeld, logisch ook ?! Het is al de hele week supermooi weer, en aftersun is nergens te krijgen. Niemand, behalve ik, heeft een korte broek en/of slippers aan, maar lange broek/mouwen en zelf de jas !! Dat ze geen slippers aan hebben begrijp ik nu ook wel, met een miljoen mensen in de metro....met slippers.....tsja, das vragen om pijn. Heb een teentje aan Toon´s schoen gestoten verdomme, bloeden, bijna hele nagel eraf, snik snik. We zijn vanaf het begin als een gek aan het reizen, Mexico City was echt supergroot, veel gezien. Antropoligisch museum was wel mooi, maar heb geen zin om me echt in de geschiedenis te verdiepen. Wel mooi om te horen dat Mexico City op water is gebouwd, dus ingepolderd. Er waren lang geleden enkele wazigen (oftewel wijsheren) die hadden gesteld dat daar waar ze een arend en een slang (of zoiets) zouden tegenkomen op dezelfde plek, dat daar een nieuwe stad moest komen, nou, dat was dus op een wateroppervlak. Het werden eerst eilandjes en later dus de grootste stad ter wereld, die nu op plaatsen aan het verzinken is, met als gevolg veel gebouwen alla de scheve toren van Pisa. Ook wist ik niet dat Mexico rond 1847 een oorlog van de USA verloren heeft, waarbij het Califonia, Arizona, Nex Mexico en Texas heeft moeten afstaan. De douane op Atlanta airport was als verwacht, die leren het ook nooit daar. We moesten notabene alleenmaar overstappen daar, en nog moeten er vingerafdrukken en zelfs een foto gemaakt worden. Echt zielig. Vanmiddag eindelijk eens wat biertjes geprobeerd tijdens de wedstrijd Toluca-Monterrey (3-3 met 1 schwalbe) en afgesloten met een margarita (dat is een drankje, geen vrouw ;)). Ook lekker gegeten, dat valt me hier reuzen mee, raar is dat ze hier helemaal geen buritto´s kennen, terwijl "wij" toch denken dat ze hier niets anders eten, naast nacho´s, tortilla´s en taco´s. Ze geven er altijd rode pepersaus en ook groene pepersaus bij, die groene wil ik angerdaag thuis ook hebben, mmmmmmm. Morgen naar wat indianen dorpjes kijken waar ze een kompleet eigen cultuur hebben, je mag dan ook geen foto´s maken, ook Japanners niet, dus die zullen er wel niet naartoe gaan want die doen nix anders dan fotto fotto fotto. Trouwens nog geen Japanners gezien, dus waarom schrijf ik dit ? Kan de deleteknop niet vinden, ow wacht, heet hier "supr". Ook gaan we naar wat watervalletjes, en de dag erna naar de beroemde (?) tempels van Palengue. Daarna naar Flores in Guatemala naar de Tikal tempels en dan door naar eilandje Caye Caulker in Belize waar Toon een duikcursus mag gaan volgen en ik me mag gaan vermaken met de "peace-man" bevolking (er schijnen veel Jamaica afstammelingen te wonen) en natuurlijk de Blue Hole duiken, als ik dat durf(kriejoelt er van de haaien en zo). Daarna na de Kerst richting onze school in Guatemala. Zijn nog aan het kijken of we de hele 4 weken Spaans in Quetzaltenango (= Xela) doen, of 2 weken ook in het mooiere en minder door de tornado´s getroffen Antigua. Heeeeel misschien blijven we enkele dagen langer weg, en proberen we op de terugweg van onze stopover in Atlanta een 3 daags stadstripje te maken, maar dat moet ik nog proberen te regelen met D-Reizen. Ik mail wel weer eens over een tijdje als ik de kans krijg. Hasta luego en Feliz Navidad (Vrolijk Kerstmis). Zo, eens kijken wat ik moet betalen aan de internetcafémeneer.

  • 16 December 2005 - 15:57

    Wouter:

    Leuk deze verhalen. Zelf ook mogen genieten van San Cristobal... heerlijk die straten alleen al... Doe je Toon ff de groeten van me!?

  • 17 December 2005 - 13:01

    Roger Peeters:

    Hoi Dennis (en Toon). Blij te lezen dat het goed gaat, niet anders verwacht egenlijk.
    Geniet van de tempels, ben er zelf ook geweest en het is erg indrukwekkend!! Vergelijken de foto's wel als je terug bent.
    Dive safe en de groeten aan de haaien. Heb begrepen dat er nogal wat hamertjes tussen zitten en die happen graag . . .

  • 17 December 2005 - 17:18

    Mel:

    HI Dennis,
    Tjiezus,je hebt nu al meer meegemaakt en gezien dan ik in een heel jaar!!!
    fijn om te horen dat het verder goed gaat..
    Heb je je pluche doggie van mij bij je?
    greetings, cheerio, hug Mel

  • 18 December 2005 - 19:32

    Marianne Bultman:

    ha die Dennis,
    kei leuk om je belevenissen een beetje te volgen.Sta nu met je tante Leen te lezen, die vind het ook allemaal geweldig. Je krijgt de hartelijke groeten ook van ome Joep, veel plezier en we blijven benieuwd naar je verhalen.Marianne.

  • 18 December 2005 - 20:38

    Wim Luijten:

    Ha die Dennis en Toon,
    Leuk verhaal en ik hoop dat jullie er met volle teugen van genieten. Denk maar eens aan mij hard werken. hahahaha... Over 2 weken ga ik de kou in dus mail wel een keer vanuit mockba.. PS niet teveel caipirigna drinken of hebben ze dat daar niet??
    Bueno Novy Gorod dalik

    Groeten Wim

  • 19 December 2005 - 02:37

    Jean:

    Did some googling on Palenque & Caye Caulker.
    Looks interesting, have a nice trip.
    Feliz Navidad.
    Naej.
    ps: Bakkos Jr kicked our asses huge this week.

  • 19 December 2005 - 11:39

    Rick:

    Mooi, zeg maar tegen Toine dat hij ook verhalen moet typen :) Groet!

  • 19 December 2005 - 14:15

    Carmen:

    Doorgaan, Dennis, je schrijft leuk!

  • 19 December 2005 - 19:00

    Tante Elly:

    Hallo Dennis. Ik heb me even de tijd moeten nemen om de eerste bezienswaardigheden en avontuurtjes te lezen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat jullie zo lekker in de zon zitten. het is hier koud en rillerig. Al weer sneeuw gehad, wel maar een beetje. Het klinkt allemaal geweldig wat jullie nu al hebben gedaan. Maar met de bus leek toch niet zo geweldig en dat 16 uren lang.woohw!!Ik kijk met plezier uit naar je volgende verhaal en hoop van Toon ook zoiets te lezen. Het ga jullie goed en de groetjes aan Toon. reis ze !!

  • 20 December 2005 - 13:26

    Bram:

    heel top allemaal... zorg dat Toon ook af en toe iets zelf typt. en niet dat hij de hele tijd met zijn sombrero in een schommelstoel zit.

  • 21 December 2005 - 19:04

    Guido:

    Die vent in de bus was dat niet gewoon Toon met een voedingssupplementje te veel op?
    Anyway, de groeten !

  • 22 December 2005 - 21:00

    Zusje Van....:

    leuke sjtiel van sjrieve hubs dich!
    zit alweer te wachten op het volgendje avontuur!

    tot snel huurens

    x
    AM

  • 23 December 2005 - 20:13

    Mam:

    Ha zoon. Alles kits?
    Gisteren het kerstpakket gekregen van jouw SVB.Kijk voor de inhoud ervan maar in je mailbox.
    Morgen ga ik beginnen met het kerstdiner nl.het aanbraden van de KNIEN, zul je die niet missen daar?ha, ha, denk 't niet.
    Misschien eet je wel haai daar, of ben je die nog niet tegengekomen?
    Leuke reacties op het verslag dat je had geschreven, zie je wel, ik heb al vaker gezegd dat je schrijver had moeten worden...
    Alvast fijne kerstdagen gewenst ook voor neef Toon.
    groetjes...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, San Cristóbal de las Casas

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2023

Indonesie

03 Juli 2022

Zwitserland

02 Oktober 2021

Valencia

02 Oktober 2021

Lille

18 September 2020

Ameland
Dennis
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 201064

Voorgaande reizen:

11 December 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: