2007 - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu 2007 - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

2007

Door: Dennis Brouwers

Blijf op de hoogte en volg Dennis

01 Januari 2007 | Zambia, Livingstone

En jawel hoor, het regent ook vandaag weer; maar ja, met een kater, valt daar wel mee te leven. Wederom een verveel-dag vandaag. 5 dagen Livingstone is/was wat veel, zeker voor Len. Onze laatste nacht hier moeten we verhuizen naar een dorm, ons knusse driehoek huisje met stro-dak onder de mango boomgaard was al verhuurd voor komende nacht helaas. Alleen kunnen we nog niet in de dorm, want de klink is kapot. Gisteren al oppe tijd begonnen met indrinken met lotgenoot Neal O'Riordan uit, alweer, Dublin, ook een Whelans' ganger. Om 22.00 ging de backpackers bar dicht en gingen we met 10 man in een safari jeep van ene knoerzatte Steve, die helemaal vanuit Engeland hier naartoe is gereden in z'n uppie, naar de Fezbar. Al snel werd de cocktailbar gevonden en konden de cuba libres van een dikke euro niet snel genoeg worden aangesleept. Len heeft wel slechte ervaringen met dat drankje, weet Peter T. ook nog wel denk ik, en hij lag dan ook om een uur of 3 voor pampus op een bank nabij de dansvloer; zelfs

"Hast du etwas Zeit für mich
Dann singe ich ein Lied für dich
Von 99 Luftballons
Auf ihrem Weg zum Horizont
Denkst du vielleicht g'rad an mich
Dann singe ich ein Lied für dich
Von 99 Luftballons
Und dass so was von so was kommt

99 Luftballons
Auf ihrem Weg zum Horizont
Hielt man für Ufos aus dem All
Darum schickte ein General
'ne Fliegerstaffel hinterher
Alarm zu geben, wenn es so wär
Dabei war'n da am Horizont
Nur 99 Luftballons

99 Düsenjäger
Jeder war ein großer Krieger
Hielten sich für Captain Kirk
Das gab ein großes Feuerwerk
Die Nachbarn haben nichts gerafft
Und fühlten sich gleich angemacht
Dabei schoss man am Horizont
Auf 99 Luftballons

99 Kriegsminister -
Streichholz und Benzinkanister -
Hielten sich für schlaue Leute
Witterten schon fette Beute
Riefen Krieg und wollten Macht
Mann, wer hätte das gedacht
Dass es einmal soweit kommt
Wegen 99 Luftballons

99 Jahre Krieg
Ließen keinen Platz für Sieger
Kriegsminister gibt's nicht mehr
Und auch keine Düsenflieger
Heute zieh' ich meine Runden
Seh' die Welt in Trümmern liegen
Hab' 'nen Luftballon gefunden
Denk' an dich und lass' ihn fliegen"

kregen hem niet wakker. Er was in elk geval meer te beleven als afgelopen oud en nieuw in Quetzaltenango in Guatemala, waar Toon en ik ongeveer als enigsten aan het vieren waren buiten. Gistermorgen uit verveling naar een tweede hands kledingzaak gegaan. Vooral de rek met t-shirts met Nederlandse opdruk zorgden voor een lach-uurtje bij Len. Een Cruyff foundation t-shirtje gesigneerd door Willemien Smits ?? en vooral een Cup Final 2004 t-shirtje van FC Twente met "wie bent dr wer" zorgden voor de nodige hilariteit. Maar daar had je wellicht bij moeten zijn om dat leuk te vinden. Vanmiddag opgestaan en een hoognodig Full English Hangover Breakfast met koffie en sprite genuttigd. Ook maar eens begonnen met lezen over Namibië en Zuid afrika, want daar wist ik eigenlijk weinig vanaf. We zijn al veel Zuid-Afrikanen tegengekomen, die allemaal praten zoals Cherryl van Frank. Wel grappig. Ik dacht dat alleen Livingstone een adventuresports paradise was alla Nieuw Zeeland, maar Namibië en vooral Zuid-Afrika doen er nix voor onder zo te lezen, dat wist Dennis dus echt niet. Morgen proberen in 2 dagen in Swakopmund te geraken, via een overnight bus. De komende landen zijn aardig wat duurder aan de busprijzen te zien verdomme. Heb er wel zin in. Zuid-Afrika heeft eigenlijk altijd bovenaan mijn verlanglijstje gestaan. Daar staat voortaan Antarctica, en dat zal er ook wel een poosje blijven staan ook denk ik. Alhoewel, je weet niet. En wat gaan we vandaag nog doen ? Om 18.30 wordt het eten opgediend. We wilden eigenlijk ook eens zelf koken, maar dat nobel streven staat even in de ijskast. Dus de rest van de dag maar naar Engels voetbal kijken, met wellicht een anti-hangover Mosi-biertje. Zambia's main beer is Mosi Lager, named for the indigenous name for Victoria Falls (Mosi Oa Tunya). Zambia's premier beer Mosi's motto is 'Truly Zambian' and it is said to have won several awards in the 1970's. In elk geval de beste wensen voor 2007, en tot in Namibië of Zuid-Afrika. Merci voor alle smsjes op Len's gsm.

  • 01 Januari 2007 - 13:25

    Joyce:

    Ik wens jullie vanuit Madrid een geweldig 2007. Het feest was hier groot, heel groot...
    Dennis; kun jij aan Len vragen welk kerstpakket hij nu wil? Ik heb hem daar vorige week een mail over gestuurd.
    Liefs

  • 01 Januari 2007 - 13:27

    Joyce:

    Waar is trouwens die cocktailbar? Ik neem aan dat Len het over ons (Frouke en ik???) met die vrouwluuj die neet mer weg wille...

  • 01 Januari 2007 - 14:55

    Luc Dings:

    Ha jong,auch de beste wensen veur komendj joar veur dich van mich en Heidi.Frank Vestjes heat mich gevroagdj of ze dien verhoale auch noa hem woots steure.Leak um waal leuk.

    Groeten Luc en Heidi

  • 01 Januari 2007 - 15:12

    Dennis:

    kan iemand Frank's emailadres dan toevoegen aub, dat heb ik namelijk niet.

  • 01 Januari 2007 - 15:29

    Len:

    "Doa bunt wie weer" Twente rocks, ook in Zambia! We hebben alle kleding teruggevonden die jullie allemaal in de zak van Max hebben gedaan.
    Kerstpakket? Hey, te gek!
    Sturen ze dat ook op?

  • 01 Januari 2007 - 19:45

    Wim Inessa En Sophie:

    Hallo reizigers,
    Hier in Haelen is de jaarwisseling ook rustig verlopen, 20 kg vuurwerk afgestoken en 4 flesse wijn gekild.
    In ieder geval wensen we jullie een super 2007. En blijf verhaaltjes schrijven over jullie reis. Het is erg amusant....

    groeten uit Haele

  • 01 Januari 2007 - 19:59

    Hamid:

    ha mannen.
    ich wens uch de allerbeste veur komendj joar ,en veul gezondjheid in komendj joar.

    groetjes hamid

  • 02 Januari 2007 - 17:06

    Det Oet Remunj:

    Ein sjoon en gelukkig nuuj jaor gewins mit veul leuke nuuje verrassinge.
    Leuk om uch verhaole te
    leeze!! Auch omdet ich same mit nog ein mzungu girl in maart auch ein maontje do moog vertoeve. Amuseer uch nog.
    Greetz

  • 02 Januari 2007 - 18:01

    Toon:

    Ha jong,

    Goot te huure det der get mier fiesta waas den veurig joar in Xela..
    Zelf doorgehaoje in Istanbul, met Rick oet Afrika...sjeik, sjeik..
    grusse...
    Antonio delgado

  • 03 Januari 2007 - 08:10

    Stan:

    Hey Dennis,

    De allerbeste wensen vanuit een vochtig en veel te warm NL. Mooie verhalen.

    greetz
    Stan

  • 04 Januari 2007 - 18:24

    Zipo:

    wij wensen jullie een geweldig 2007 en we hebben gemerkt dat ze in Belgie goed kunnen zuipen

  • 05 Januari 2007 - 07:19

    Martijn Barel:

    Hey Dennis,

    Dus je gaat naar Mozambique? Mooi man! Ik heb mijn visum destijds in Zimbabwe geregeld, dus niet aan de grens. Dat heeft me wel een aatal dagen gekost om het visum ook daadwerkelijk in handen te krijgen. Ik zou me even laten informeren voor ik naarde grens zou gaan. Ik weet namelijk niet of het gemakkelijk is om aan de grens een visum te verkrijgen.
    By the way. kijk uit met shizzle, mijn tas hebben ze destijds van onder tot boven leeggehaald en op straat gegeooid op zoek naar dingen die ik niet mee zou nogen nemen. suc6 en ik hoor het wel!

    Groet, Martijn Barel

  • 05 Januari 2007 - 22:23

    Big Djee:

    Ha Len en Dennis!

    De beste wensen vanuit een regenachtig Eindhoven! Maar... ook mijn koffertje staat klaar voor vertrek naar zonnig, zomers Zuid-Afrika! Vanaf dinsdag zwerf ik door het Zuid-Afrikaanse landschap. Dus, wie weet komen we elkaar nog ergens tegen!

    Als jullie willen mail ik wel mijn programma door. Mijn e-mail joyce.wieringa@tiscali.nl

    Ik wens jullie nog een superreis! Joyce W

  • 06 Januari 2007 - 11:00

    Melanie:

    Hey Dennis, de allerbeste wensen en veel geluk en liefde voor 2007!!!!!!!!!
    zo te lezen vermaak je je prima..greetings Mel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2023

Indonesie

03 Juli 2022

Zwitserland

02 Oktober 2021

Valencia

02 Oktober 2021

Lille

18 September 2020

Ameland
Dennis
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 201129

Voorgaande reizen:

11 December 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: