Auckland 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu Auckland 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Brouwers - WaarBenJij.nu

Auckland 2

Blijf op de hoogte en volg Dennis

24 April 1998 | Nieuw Zeeland, Auckland

23-04-1998, Glendene, Auckland, donderdag

Naar supermarkt gegaan met Fransman Jean Francois, daarna met hem en Liz gaan rondrijden naar North Head; een heuvel met gangen erin, gebruikt door 't leger en ook enkele kanonnen erop, best aardig om te zien, ook weer enkele starndjes, o.a. Maori Beach met een vogelsoort die op een rots leven in een kolonie en iedere zoveel tijd daar terugkeren. Leon Stijnen een "One tree hill" kaart geschreven. Nog veel last gehad vandaag van de smerige lucht in downtown Auckland, ook al valt die vervuiling eigenlijk best nog mee, ben 't alleen niet meer gewend. Lenzen zijn smerig en weer puistjes, die ik altijd krijg in een stad? Morgen naar Backpackers verhuizen. Als m'n post er maar is godverdomme. Ze hebben hier sinds gister Sky TV, eens kijken of ik morgenvroeg European Football Weekly kan zien om 7AM! Heb denk ik genoeg eten om ook in Fiji nog van te kunnen eten een paar keer. Dat ik pas 's avonds op Nadi aankom aldaar bevalt me niks. Misschien dat ik dit dagboek + wat papiertjes naar huis stuur voor de zekerheid. Ik heb die lenzen die mam opgestuurd heeft toch echt nodig in de komende steden. Morgen met bus 113 naar 't centrum, wel niet te vroeg. Hopelijk eerst voetbal kijken, dan nog even pitten en rond de middag naar de stad en hopelijk kunnen Alex + Nico in 't weekend ook komen, dat zou echt fantastisch zijn.

24-04-1998, Auckland, vrijdag

Uitgeslapen, bus downtown NZ$3,80. Rond 14.00 ingecheckt bij Central City Backpackers. Post van Len, niks van mam. Len 2x ge-e-mailed; ik was 1 brief vergeten te lezen op de achterkant. David ge-e-mailed. Fré getroffen, samen een wasje gedraaid, hij gaat maandag naar Brisbane. Mam gebeld i.v.m. post, zij had enveloppe 8 april opgestuurd. 'T goeie nieuws is dat m'n 2 dozen zijn aangekomen thuis, hieperdepiephoera! Anouk van ome Har was eindelijk afgestudeerd en ging misschien naar Gran Canaria huizen verkopen, heb al gezegd dat ik meeging!

25-04-1998, Auckland, zaterdag

Gisteravond met Fré naar paar bandjes geweest kijken. Vanmorgen uitgeslapen. Vanmiddag nogeens naar museum geweest, nu verbouwd en best leuk. Fré en Alex een email adres gemaakt. Een Zweed bij mij op de kamer heeft dezelfde vlucht van Nadi-Honolulu!! Vanavond met Alex+Fré bij Immigration (Ierse pub) geweest, leuke tent, op terugweg nog een bende van gemaakt bij Burgerking. Nu ±04.30, Nico is hier om ±10.00. Dan naar casino. Aldaar een speciaal ticket van NZ$25 naar netball + Super 12?! We zien wel weer morgen. Alex mocht hier niet blijven, geen paspoort. Bij z'n baas een nieuwe zoon, na India, Jesiah, nu Isaak! Slaap lekker!

26-04-1998, Auckland, zondag

Om 10.00 was Nico hier. Kunnen niet naar Netball, in plaats daarvan naar Papakura bij Nico op de koffie. Ook ticket Auckland Blues - Western Stormers gekocht NZ$20, naar die wedstrijd geweest, 74-28 voor Blues, abnormaal hoge uitslag. Echt een schitterende dag vond ik met ons 4-en. Nog wat geweest drinken en afscheid genomen van Nico, dalik nog met Fré en Alex even naar de bar onder ons hostel en afscheid nemen van Alex. Fré gaat morgen ook weg en dan zit ik weer alleen hier! Toch fantastisch dat wij ons allemaal hier getroffen hebben, echt onbeschrijfelijk mooi, dat bevredigende gevoel zal ik wel nooit iemand duidelijk kunnen maken, maar dat is met zoveel dingen. Nog een cd van NZ$5 gekocht van 3Lb Thrill-Vulture, die draaiden we bij Stribos regelmatig, die is best goed.

27-04-1998, Auckland, maandag

Kreeg wat gezeik in 't hostel, omdat ik nog niet betaald had, normaal is dat nooit ergens een probleem geweest, maar hier moest ik godverdomme NZ$5 boete betalen en daar had ik dus echt geen zin in. Vanmorgen wilde de hoteleigenaar me wel even vertellen hoe 't allemaal werkte! Ik was me van geen kwaad bewust, maar werd toch eruitgeschopt?! Stelletje eikels. Fré is er ook tussenuit. Hele dag in platenzaak rondgehangen en 4 voor NZ$20 gekocht, echt toffe cd's. Sophie Zelmani, Godfathers, Rainer&Combo en the best of the Smithereens?!Nu zit ik bij DeBrett Backpackers hotel op High Street. Weer geen post, teringzooi, als ik die niet krijg moet ik nog ergens wat lenzen kopen en dat zal wel duur zijn, misschien kan ik tot L.A. wachten, daar zullen ze wel goedkoper zijn. Toe ik Alex een paar dagen geleden belde, ben ik vergeten m'n telefoonkaart eruit te halen! 'T zullen wel een paar vervelende dagen worden tot donderdagavond.

28-04-1998, Auckland, dinsdag

Gisteravond bij Margarita Bar geweest, 8 pils voor NZ$5!?! Daar moest ik gewoon even naartoe. Hele avond met wat Zweden gepraat. Vandaag gebeurde het dan toch...........de post was er eindelijk, he he! 3 paar lenzen, mam's weekjournaaltje en een krantenbericht van All of a Doodah bij TomTom, wat ik naar Nico gestuurd heb, ook tante Toos heb ik maar een kaart gestuurd. Padi Advanced pasje + verzekeringskaartje ook gekregen. Wat een opluchting, kan ik eindelijk verder. M'n vlucht gelijk veranderd, morgenvroeg 07.15 vlieg ik al, YES! Nog wat foldertjes gevonden van hostels in Hawaii, L.A., N.Y. en Fiji, maar van Fiji krijg ik geen hoogte. Het "Backpacker" eiland heet Beachcomber en daar heb je bed + eten voor ±70 Fiji dollars per dag, wat me veel te veel is. Heb lenzenvloeistof + muggenstift gevonden. Moet nog Fiji dollars gaan halen, hoeveel weet ik ook niet. Dalik voor de laatste keer een pakket naar huis sturen met cd's + dit dagboek + fotorolletje, ook al is dat niet vol, en nog een hoop papierzooi en ook 't Padi pasje...........Post opgestuurd NZ$22,50 voor 1½ kilo met economic air. Natuurlijk kan ik m'n dagboek niet meesturen, daar staat in wanneer ik thuiskom ongeveer! Morgenvroeg 04.30 shuttlebus naar vliegveld NZ$9. Een kleinigheidje gegeten bij een susji bar, erg lekker, laatste keer was met Jean in Santa Cruz bij Paul+Nicole, in 1993 was dat geloof ik. Toch maar F$100 gekocht voor NZ$110,55. Als ik hier met m'n creditcard dollars koop voor Fiji, moet ik 2x omwisselkosten betalen, kan ik beter wachten tot ik daar ben. Naar Fiji info center geweest en wat brochures gehaald. Rondgekeken voor goedkope kapper; ergens in een hostel een bericht achtergelaten voor een free lancer, kijken of die vanavond hiernaartoe komt..........en jawel (klop, klop, klop), de kapper, of beter, kapster met vriend. Voor NZ$10 weer wat ervanaf.